LETNÍ LIMITKA - pro 20 lidí

Nabídka šitá na míru letnímu režimu, kdy máte čistou hlavu pro vylepšení vaší značky, ale nemáte chuť si domlouvat konzultace (ani peníze nazbyt). 

1. 7. - 31. 8. 2024

1. ESENCE – ČLOVĚK

Být sama sebou

Povím vám osobní příběh. Je to už téměř dva roky, kdy jsem na své Facebookové stránce věnované Psychologii fontů uveřejnila svou vlastní fotku s různými fonty:

A k ní připojila následující text: 

Fontohrátky trošku jinak. Už se tu nějaký ten pátek potkáváme, tak bychom se možná mohli poznat lépe. Na obrázku vám tentokrát představuji sama sebe, vybrala jsem fonty, které popisují nějakou část mé osobnosti a charakteru. Se kterou Andreou si rozumíte nejlépe? 

 

Věděla jsem naprosto přesně, jakou základní esenci jsem vložila do každého fontu a co tím sleduji. Každá ta esence byla opravdu částí mého charakteru. A bylo velmi zajímavé sledovat odpovědi a reakce lidí. Mohla jsem si je rozdělit do tří skupin:

  1. přátelé
  2. kolegové
  3. lidé, kteří znali pouze moji práci

Každá skupina měla své favority, které volila většina. 

  1. Přátelé volili 4 a 1.
    Nikdy 2 a 3.
  2. Kolegové volili 1 a sem tam 3.
    Nikdy 2 a 4.
  3. Neznámí lidé, kteří znali pouze mou práci, volili většinou 2.

Zdá se vám, že je v tom pěkný guláš? Každý volí něco jiného? Ale vůbec ne. Je v tom naopak dokonalá logika a krásně to ilustruje to, co se v kurzu naučíme. 

Jak si pomocí fontu vybírat, jakou emoci chci předat.

Podívejte se na dva komentáře, které popsaly všechny čtyři možnosti: 

Na první pohled mě nejvíc zaujala 1, ke 2 mám respekt, s 3 bych si rozuměla, 4 mi přijde fajn, ale sama o sobě by mě znervózňovala.
 4 mě dráždí, v 1 vidím kreativitu a neotřelost, v 3 vidím přímé a jasné jednání a ve 2 spolehlivost.

Pojďme se podívat, jakou esenci v sobě nese každý font. Použijeme pro její pojmenování zase adjektiva – vidíte, jak se prolínají od fontů až k vlastnostem lidí? A pak je jednoduché definovat, koho právě tyto adjektiva osloví a koho odradí. Adjektiva: tvoření, kreativita, vášeň.

Co font popisuje?
Stav, kdy zapomínáte na čas i na všechny poučky a pravidla. Děláte si věci po svém a je vám jedno, co si o nich pomyslí ostatní. Podstatný je pro vás samotný proces tvoření. Výsledek není tolik důležitý a často překvapí i vás.

Kdy ho použiji? 
Když chci oslovit svou kreativní tvorbou. Ať už je to malování, kaligrafie, tvorba webových stránek či ladění fontů k barvám a fotkám. Toto vše je tvůrčí proces, o který se chci podělit, a to mohu pouze s lidmi, kteří slyší na klíčová slova tohoto fontu. TVOŘENÍ, KREATIVITA, VÁŠEŇ.

Koho osloví?
Tvůrčí, kreativní lidi. Lidi, kteří kreativity nejsou sami schopni, ale rádi se jí dosytí jinde. Přátele, kteří mne znají a vědí, že pořád něco tvořím. 🙂 Odradí lidi, kteří hledají seriózní informace, chtějí se vzdělávat nebo hledají důvěryhodného partnera. Adjektiva: spolehlivost, důvěryhodnost.

Co font popisuje?
Závazek, že nevaříte z vody, ale stavíte na pevných základech. Na vědomostech, schopnostech, zkušenostech. Lidé ve vás mají důvěru a učí se od vás. 

Kdy ho použiji? 
Když komunikuji na webu, blogu, píšu články o psychologii fontů. Mám ráda patkové fonty, protože uzemní mé kreativní úlety a pomáhají mi psát texty, které mají hlavu a patu.

Koho osloví?
Lidi, kteří hledají informace a chtějí se vzdělávat. Rádi přemýšlí a čtou. Nespokojí se s povrchními informacemi a rychlými odpověďmi. Odradí lidi, kteří by se tímto fontem cítili příliš svázaní, byl by pro ně usazený a nudný. Nechtějí přemýšlet a vzdělávat se, chtějí se bavit nebo dostat jasné a stručné informace. 

Adjektiva: čitelnost, přímost.

Co font popisuje?
Potřebu, aby do sebe věci logicky zapadaly a dávaly smysl. Tvořily ucelený a propojený celek.

Kdy ho použiji?
Dlouho jsem školila IT dovednosti. A to je přesně případ, kdy bych použila tento font. Jasně sděluje informace, nemá žádné další hlubší roviny, na nic si nehraje. Je jednoduchý a jde přímo k věci. 

Koho osloví?
Racionálně a logicky zaměřené lidi, kteří potřebují jasné a strukturované odpovědi. Žádné filosofování a tvoření. Je otevřený a komunikativní. Odradí lidi, kteří potřebují hlubší obsah nebo emoce. Bude pro ně studený a neosobní. 

Adjektiva: volnost, svoboda.

Co font popisuje?
Je v něm odpoutání se od reality, volnost. Vnitřní svět, ve kterém obyčejné denní starosti a závazky (ano, včetně úklidu 🙂 ) odsouváte, brání vám v rozletu. Dovedete si vystačit i s málem, nepotřebujete hromadit věci, ale nutně potřebujete hromadit zážitky. 

Kdy ho použiji?
Je to font osobní, který by v profesní rovině neobstál, nedokáže nabídnou žádné kvality, které by byly důvěryhodné. Použila bych ho pro neformální poznámky, popisky anebo velmi krátké osobní texty jako jsou nadpisy nebo citáty. 

Koho osloví? 
Osloví lidi, kteří také žijí ve svém světě a nepotřebují ode mne žádné informace, závazky, kvality. Prostě respektují, že každý máme svůj svět, a je jim v této volnosti a respektu dobře. Odradí lidi, kteří si s ním nebudou vědět rady. Bude je iritovat svou neukotveností a nepochopí, co jim vlastně nabízím. Pracovní partneři, kolegové, klienti.

 

Už tušíte, jaká je alchymie vybrat pro vás ten správný font? Není to vůbec o tom,

  • jestli se vám líbí.
  • jestli chcete, aby se líbil přátelům.
  • jestli se chcete podobat nějakému vzoru.

Mě se líbí všechny čtyři fonty, které jsem vám teď popsala. Vím přesně, kdy bych každý z nich použila. Pro svůj web Psychologie fontů jsem si ale vybrala pouze jeden z nich:Vybrala jsem ho s jasným záměrem, aby působil důvěryhodně a byl v souladu s obsahem webu, který kromě toho, že vám přinese spoustu nových informací, vás také bude nutit přemýšlet a přehodnocovat dosavadní názory. 

Pokud jste návštěvníci webu, tak kreativní font by vás brzy unavil, studený bezpatkový by vás nenutil přemýšlet a volnomyšlenkářský, ten by vás nepřesvědčil už vůbec. 

Alchymie výběru toho správného fontu spočívá v tom poznat, co ze sebe chcete ukázat druhým. 

Toto je ta správná magie. Teď jste měly možnost nahlédnout pod pokličku, ale v hlavě mám už celou typologii osobností podle fontů, se kterou vás jednou také seznámím. 

 

PRAKTICKÉ CVIČENÍ

Ukázala jsem vám, že i vy v sobě můžete mít více rovin, které pomocí fontů dáte najevo. Jakmile je poznáte, budete vědět, který font vytáhnout ze svého fontošatníku pro tu kterou příležitost. 

V první lekci jsme si vysvětlovaly, jak fonty vnímáme a jaké procesy podvědomě probíhají na pozadí naší mysli, v mozku. Dnešní praktický úkol bude o tom, nechat jim volný průchod. 

Není cílem, abyste pochopily, jak toto funguje, půjdeme na to přes pravou hemisféru.

UDĚLEJ SI SVŮJ VLASTNÍ FONTOPORTRÉT

  1. Vyberte fonty
  1. Vyberte si fotku, na které jste pouze vy a která je pokud možno na jednotném pozadí.
  2. Vyberte si 1–4 fonty ze sady, kterou jste zkoumaly v sále Kouzlo. Vybírejte takové, které vás přitáhnou, zaujmou, líbí se vám. Nevybírejte takové, které vás přitáhnou proto, že „jsou fakt strašné“.
  3. Pokud si v sadě fontů opravdu nevyberete, hledejte ve fontobance na Google fonts
  4. Vybrané fonty si stáhněte z Google fonts a nainstalujte. Alespoň se hned přiučíte, jak se fonty stahují z osvědčeného zdroje. 🙂 Podrobný návod, jak fonty nainstalovat do PowerPointu, najdete v TAHÁKU č. 3 
  5. Poté je můžete použít přímo ve Wordu nebo PowerPointu  – rozklikněte si menu, kde vybíráte písmo.

2. Spojte fonty a fotku

  1. Vložte si např. do Wordu fotku a pod ni napište své jméno. Klidně ho vepište i do fotky, pokud to umíte.
  2. Jméno napište jedním z vybraných fontů.
  3. Opakujte to 3–4 krát, podle toho, kolik jste vybrali fontů. Pokaždé změňte font. 
  4. Pokud píšete do PowerPointu a chcete si uložit jednotlivé slajdy jako fotky, návod najdete v TAHÁKU č. 4.

3. Co dál?

  1. Zamyslete se, proč jste si jednotlivé fonty vybraly.
  2. Vytiskněte si tabulku č. 5 a zapište si do ní adjektiva, která vás napadnou při pohledu na jednotlivé fonty. 
  3. Tabulku i Fontohrátky si dobře odložte, ještě je v kurzu využijete. 
  • Tahák č. 4

    Návod, jak uložit soubor v PowerPointu jako fotky