Online databáze českých fontů
Místo, kde rychle a snadno vyberete takový font,
který osloví přímo vaše ideální klienty.
S fonty je to jako s oblečením. Můžete je vybírat náhodně a s vědomím, že nikdy nesednou jako ulité, můžete je vybírat tak, že vypadají naoko dobře, ale budete se v nich cítit nesví. Anebo si můžete vybrat takové, které zdůrazní vaše přednosti a padnou do oka jen tomu typu lidí, se kterými chcete spolupracovat.
Ale jak vybrat písmo na míru podnikání?
- Vybírat podle líbí se mi/nelíbí se mi anebo dát na názor ostatních?
- Jak poznat, jaký font odradí, a jaký přitáhne právě VAŠE IDEÁLNÍ KLIENTY?
- Hledáte rady na internetu, ale žádný použitelný návod jste ještě nenašli.
A když se do výběru pustíte, za chvíli se cítíte totálně zahlceni desítkami fontů, které na vás skáčou. Vlastně už vůbec nevíte, co se vám líbí a co ne, takže to vzdáte a vyberete:
- první „hezký“ font, který vám padne do ruky,
- nějaký neutrální, který nikoho neurazí (a nikoho nenadchne),
- ten, který doporučí kamarádka (protože se jí líbí u té Aničky, kterou sleduje).
Ani jedna varianta vám nepřinese písmo, které vám padne jako ulité. Které ukáže, jaké hodnoty jsou pro vás důležité, jakým stylem komunikujete a co od vás mohou klienti čekat.
Oblékli byste si na pracovní schůzku první hezké oblečení, které vám v obchodě padne do ruky? Nebo neutrální šedé kalhoty a bílou halenku, abyste nevyčnívali? Nebo oblečení, které vám doporučí kamarádka, protože sluší Aničce? Vybíráme si oblečení, které s námi ladí, proč ne i písmo na web?
Výběr písma je fascinující proces, kterým toho můžete na sebe tolik prozradit! Úplně stejně, jako výběrem barev. V roce 2015 jsem založila projekt Psychologie fontů®, který popisuje jak písmo ovlivňuje naše vnímání textů a rozhodování.
Přemýšlela jsem, jak by psychologii fontů mohli používat ke své prezentaci lidé bez toho, aby se museli učit její pravidla. A výsledkem je Fontotéka.
Když potřebujete rychle vybrat font, který sedne
jak poklička na hrnec
Fontotéka je online katalog českých fontů, který má promyšlené filtrování podle hodnot značky, cílové skupiny i tématu podnikání. Vytvořila jsem ji na základě stovek konzultací, při kterých jsem zkoumala, jak charakter člověka souvisí s tím, jak reaguje na různé typy písma.
Zadáte jasná kritéria do filtru a vybíráte z výsledku. Nemusíte procházet stovky fontů a hledat ten pravý. V ušetřeném čase můžete vydělávat peníze.
Fontotéku vidím jako jedinečný a praktický webový nástroj — pravou ruku každého grafického designéra nebo markeťáka, ale třeba i kopíka, který chce správně porozumět tomu, jak k němu ten který font promlouvá a co mu o své povaze sděluje. Fontotéka je báječným labyrintem neskutečně užitečných informací o celé řadě jednotlivých a různorodých fontů, kterým vždy bezpečně dojdu k žádoucímu cíli a jež mi pomáhá v rozhodování, když při volbě fontu váhám.
K čemu Fontotéka slouží?
- 1Místo pochybností, komu kromě vás se líbí, si vyberete font, který osloví přesně ideálního klienta. Bonusem bude, že se nebude líbit všem a odradí lidi, se kterými si nesednete.
- 2Místo nejistoty, co na něj řeknou ostatní získáte sebejistotu a konkrétní argumenty pro nerozhodné kolegy, klienty nebo vnitřního kritika.
- 3Místo rozhodovací paralýzy budete mít jistotu, že jste vybrali správně. Pochopíte, jaké hodnoty font komunikuje a budete vědět, proč jste si ho vybrali.
- 4Místo hodin strávených hledáním s nejistým výsledkem si vyberete font za 15 minut. (Pokud nepropadnete kouzlu psychologie fontů a nezačtete se do dalších a dalších stránek.)
Mgr. Andrea Grigerová
Autorka Fontotéky
Co dělá takový fontolog? Ukazuje lidem, jakým způsobem fonty ovlivňují každé
jejich rozhodnutí, většinou na bázi podvědomých reakcí.
Od roku 2015, v rámci projektu Psychologie fontů® mapuji možnosti a využití tohoto
úžasného nástroje neverbální komunikace. Hledám souvislosti mezi typografií,
grafikou, webdesignem a marketingem. K tomu vybírám fonty pro klienty, školím,
přednáším, píšu články.
Vyberte si font přesně na míru,
podle rozumu i intuice
Zapojíte rozum (při nastavování kritérií) i intuici (při čtení psychologického profilu písma) a v případě potřeby si necháte poradit (FontoKvíz). To by bylo, abyste nenašli ten pravý.
Navíc:
- Budete přesně vědět, proč jste si font vybrali a pomůže vám to i při výběru barev nebo psaní textů na web i do reklamy.
- Budete mít jistotu, že používáte fonty správně a legálně.
- Díky psychologickým profilům u různých písem proniknete do psychologie fontů, bude pro vás pak snažší vybírat i písmo z jiných zdrojů.
PŘÍSTUP DO FONTOTÉKY
Přístup do Fontotéky si můžete zakoupit na 3 měsíce s licencí pro osobní použití nebo na 1 rok s licencí pro komerční použití. (Je to stejné, jako při nákupu fontů: osobní použití = vybíráte fonty pouze pro sebe, komerční použití = vybíráte fonty pro klienty).
JSEM PODNIKATEL
Vybírám fonty pro sebe
- Chci si vybrat font na web, do e-booku, na offline materiály, který osloví ideální klienty a odradí ty problémové.
- Takový, který jasně ukáže hodnoty mého podnikání.
- Chci vybrat rychle, nejen rozumem, ale i srdcem.
- Baví mě ladit si texty do posledního detailu a přivítám katalog různých zajímavých fontů na jednom místě.
JSEM PROFESIONÁL
Vybírám fonty pro klienty
- Chci si ušetřit hodiny časum zjednodušit a zrychlit si práci pro jednotlivé klienty a zakázky.
- Přivítám promyšlené filtrování podle tématu, hodnot i cílové skupiny podle zakázky.
- Potřebuji argumenty pro výběr fontu, abych se s klientem nemusel hádat o "líbí/nelíbí".
- Chci pochopit na příkladech, jak psychologie fontů funguje.
FONTOTÉKA OSOBNÍ
Pro podnikatele a malé firmy, kteří si vybírají
fonty pro osobní účely.
- Přístup do Fontotéky na 3 měsíceMůžete vybírat neomezený počet fontů pro vlastní projekty.
- e-book Jak vybírat fontyVe kterém najdete jednoduše a přehledně zpracovaných 10 nejdůležitějších otázek, které byste si měli položit při každém výběru fontu. Jeho cílem není vás vyčerpat informacemi, ale upozornit, na co si dát při výběru pozor, abyste se nedostali do průšvihu.
- video Pyramida výběru fontůKteré skvěle doplní e-book tak, že budete přesně vědět, co je při výběru fontů důležité a co není.
1 290 Kč
FONTOTÉKA
PROFESIONÁLNÍ
Pro profesionály, kteří vybírají fonty
pro projekty svých klientů.
- Přístup do Fontotéky na 1 ROKMůžete vybírat neomezený počet fontů pro vlastní projekty i projekty svých klientů .
- Videokurz Jak kombinovat fonty I.Jednoduchá, snadno použitelná pravidla kombinování fontů, při kterých nemůžete udělat zásadní chybu. Sázka na jistotu, pokud potřebujete perfektní výsledek a nejste si jisti v kramflecích.
- Videokurz Jak kombinovat fonty II.Jak párovat fonty podle konstrukce písma a napříč všemi skupinami. Pokročilé informace, které pracují s jemnějšími nuancemi při kombinování fontů a vyžadují praxi.
- E-book Jak vybírat fonty
- Video Pyramida výběru fontů
- Stálý přísun nových fontůMinimálně 120 nových fontů za rok, každý měsíc e-mail se souhrnem novinek.
8 900 Kč
CO VE FONTOTÉCE NAJDETE?
Představte si Fontotéku jako knihovnu. Popíšete knihovníkovi, co potřebujete a on vás nasměruje k poličce, kde leží knihy, které vám mohou pomoci. Můžete si je prolistovat, začíst se do té, která vás zaujme a vybrat si přesně tu pravou, kterou si chcete odnést domů. Nebo se vrátíte ke knihovníkovi a upřesníte své zadání.
Aktuálně je ve Fontotéce 100 fontů, každý měsíc přibývají nové. Každý font má jednu obsáhlou stránku s informacemi a ukázkami. Důležitou součástí Fontotéky jsou i promyšlené a na míru naprogramované filtry, díky kterým najdete ten pravý.
Fontotéka je geniálny nápad, dlho u nás niečo také chýbalo. Pri mojej práci mi to šetrí hodiny práce plus sa učím jednotlivým fontom rozumieť viac. Fontotéka je prínosom pre každého markeťáka, grafika, či brand špecialistu. A malý podnikateľ si tam zase vie pre seba nájsť a "ušiť" font na mieru, aby bol s ním v súlade. Teším sa na postupný rast tohto bábätka a určite odporúčam!
1. POPIS FONTU
2.OSOBNOST
3. HODNOTY
4. TÉMA
5. VZHLED
6. PRAKTICKÉ INFORMACE
MÁTE OTÁZKY?