#1. Jakým způsobem jste vybrali fonty na web nebo na sociální sítě?
#2. Jaké první slovo vás napadne, když se podíváte na váš font na webu? Má toto slovo něco společného s vámi?
#3. Víte, jakým klientům se vaše písmo líbí a jakým se nelíbí?
#4. Pokud na sociální sítě napíšete jenom citát nebo obyčejný text, poznají lidé do pár sekund, že je od vás?
#5. Používáte stále stejné fonty nebo je často měníte?
#6. Slyšeli jste někdy od klientů, že si vás vybrali, protože se na vašem webu cítili dobře, i když neví proč?
#7. Když se podíváte na vaši přímou konkurenci, jaké používá písmo?
#8. Používáte na sociálních sítích stále stejné fonty nebo pokaždé jiné?
#9. Jak fonty kombinujete?
#10. Jak dlouho vám trvá, než vyberete v Canvě písmo na příspěvek na sociální sítě?
#11. Když otevřete váš web, máte pocit „to jsem já“?
Výsledek
Jak si stojíte:
Vypadá to, že téma písma a fontů je pro vás zatím neprobádanou oblastí. Asi jste o důležitosti výběru písma pro podnikání nikdy moc nepřemýšleli nebo vás to prostě vůbec nenapadlo. Pro výběr je pro vás důležité, jestli se vám líbí nebo nelíbí a upřímně, hrne se toho na vás v podnikání ze všech stran tolik, že čas strávený výběrem písma vypadá jako zbytečný luxus.
Zamyšlení pro vás:
Možná by vám tento „zbytečný luxus“ vyřešil konkrétní věci, které vás v podnikání trápí.
Písmo, které nese hodnoty značky, může zvýšit důvěryhodnost u klientů řádově o desítky procent. A nejen důvěryhodnost, ale i zacílení na lidi, se kterými chcete spolupracovat. Fonty jsou jako oblečení, některé klienty přitáhnou a jiné odradí. A když ho vyberete správně, přitáhne vám právě ideální klienty.
Představte si, že by lidé poznali vaši značku do 5 sekund, i když neuvidí logo nebo jméno, třeba při scrolování na sociálních sítích.
Doporučení pro vás:
1. Promyslete si, jaké hodnoty jsou pro vás v podnikání důležité a jaké klienty s nimi chcete oslovit.
2. Vyberte si pro začátek 1 písmo, které bude mít stejný charakter, jako tyto hodnoty (např. důvěryhodný, veselý, efektivní…) pro nadpisy, a doplňte ho jednoduchým, dobře čitelným fontem pro text. Třeba Open Sans nebo Georgia.
3. Ty potom používejte pro veškerou komunikaci na webu i sociálních sítích.
Máte chuť se dozvědět víc a zjistit, jestli nemáte na webu písmo, které vám škodí?
➡ Přihlaste se na webinář „Pracuje písmo na vašem webu pro vás nebo proti vám?“.
P. S. NA VLASTNÍ NEBEZPEČÍ, jak proniknete do řeči fontů, už není cesty zpět, promění vám pohled na svět kolem vás.
Jak si stojíte:
Tušíte, že výběr písma má nějaký význam. Experimentujete, řídíte se intuicí a kolik času trávíte výběrem fontů v Canvě, to raději nechcete vědět. A někdy vás popadne beznaděj – podle čeho safra mám ty fonty vybírat? Jaké se líbí mně? Jaké mi radí ostatní? Jiné na web a jiné do příspěvků na sociální sítě? A pokaždé, když si vyberete, tak zjistíte, že za týden se vám už nelíbí a kolečko začíná nanovo.
Zamyšlení pro Vás:
Základem je pochopit, jak psychologie fontů funguje, abyste si vybrali písmo podle jasných kritérií a dokázali si ho obhájit před sebou i před ostatními. Abyste slýchali: „Okamžitě jsem poznala, že je to od tebe!“ nebo „Na tvém webu jsem se cítila tak příjemně, na stejné vlně, že jsem si ani nemusela dlouho rozmýšlet nákup.“ Prostě písmo v sobě nese emoce a vám stačí pochopit, jak s nimi zacházet.
Doporučení pro Vás:
Pokud je pro vás výběr fontu neuvěřitelný žrout času, ale uvědomujete si, že může hodně ovlivnit klienty, tak s tím pojďme něco udělat.
1. Důvěřujte své intuici, ale zapojte rozum, abyste pochopili, kam vás vede.
2. Fonty vybrané s jasným záměrem používejte konzistentně a všude, od webu přes prezentace, až po sociální sítě.
3. Nastavte si je všude jako výchozí sadu písma, abyste ušetřili čas při používání.
Máte chuť se dozvědět víc, a zjistit, jestli nemáte na webu písmo, které vám škodí?
➡ Přihlaste se na webinář „Pracuje písmo na vašem webu pro vás nebo proti vám?“.
P. S. NA VLASTNÍ NEBEZPEČÍ, jak proniknete do řeči fontů, už není cesty zpět, promění vám pohled na svět kolem vás.
Jak si stojíte:
Gratuluji! Patříte mezi podnikatele, kteří chápou sílu písma jako strategického nástroje. Možná vám s výběrem pomáhal grafik nebo webař. Máte víceméně jasně definovaný set fontů, který konzistentně používáte. Dělá vám radost, když lidé poznávají vaši komunikaci na první pohled, i když tam není logo, jenom podle písma. To je velký úspěch. Vizuální identitu máte jasně vyřešenou a vaše písmo se líbí vám i ostatním.
Zamyšlení pro vás:
A co když je právě tady zakopaný pes?
Tak jako vy si své klienty chcete vybírat, tak si písmo podvědomě vybírá lidi, kteří s ním rezonují.
I když máte skvělý základ, je tu prostor pro pochopení, co přesně vaše fonty komunikují a propojení s vašimi ideálními klienty. Abyste si byli jisti, jaké konkrétní hodnoty komunikujete. A mohli si tuto komunikaci sladit s výběrem barev, stylem psaní nebo i marketingem.
Doporučení pro vás:
Zkuste si odpovědět na tyto otázky:
1. Míváte poptávky od problémových klientů, přesně víte, co mají společného a chtěli byste takové poptávky úplně eliminovat?
2. Znáte svého ideálního klienta, a jste v pohodě s tím, že ostatní můžete svým webem klidně odradit.
3. Jsou konkrétní sociální bubliny, do kterých byste se s podnikáním chtěli dostat, a nedaří se vám to?
➡ Pokud jste si na některou z otázek odpověděli ANO, ale nevíte, jak ten problém vyřešit, přihlaste se na webinář „Pracuje písmo na vašem webu pro vás nebo proti vám?“.
P. S. NA VLASTNÍ NEBEZPEČÍ, jak proniknete do řeči fontů, už není cesty zpět, promění vám pohled na svět kolem vás.
...ABYSTE SI MOHLI VYBÍRAT KLIENTY
10 let slýchám na konzultacích Výběr fontu pro značku nejčastěji slovo Nevím.
- Nevím jak vybrat font, mám ho vybírat podle sebe, nebo dát na rady druhých?
- Nevím jaký font se hodí k mému podnikání, kde se tohle dá zjistit?
- Nevím jaký font se bude líbit všem, už takhle mi každý říká jiný názor...
Ta NEVÍM lidi, kteří si dělají web, tak ubíjí, že nejsou spokojeni s žádnou variantou a stále pochybuji, fonty stále dokola mění anebo rezignují a smíří se s tím, který je nejmenší zlo. A i když tuší, že fonty fungují jako oblečení, které o nich hodně prozradí, neví jak toho v prodeji využít.
Pojďme se těch NEVÍM zbavit, abyste se mohli rozhodnout s úlevou, že VÍTE.
Víte, jaký web se hodí pro vás, vaše podnikání a nemusíte se bát, že odradí klienty, na kterých vám záleží.
„Po změně fontu mě zcela jasně poptává relevantnější publikum. Na naprosté minimum se mi snížil počet poptávek, keré nevyjdou. Dřív jsem texty oslovovala širší a méně zaměřené publikum.“
Co můžete od webináře čekat?
- Know how fontologa
3 konkrétní pasti při výběru fontu, díky kterým 80% podnikatelů má na webu fonty, které ideální klienty v lepším případě neosloví, v horším odradí. - Vyzkoušíte si na vlastní kůži psychologii fontů
cvičení, které vás zavedou přes písmo do podvědomí, k tomu bude otevřená FB skupina, abyste se k nim mohli vracet. Už jenom tento zážitek vám pomůže vybírat písmo s jasným záměrem. - Ukázky na vašich webech
máte možnost přihlásit svůj web, abychom ukázali na webináři přímo na něm, jak se může proměnit díky změně fontů. - Vyhrát kurz FONT&BRAND
možná vám bude stačit webinář k tomu, že vyřeší vaše bloky při výběru fontu. A pokud budete chtít vybrat font se mnou, můžete si zakoupit nebo vyhrát online kurz Font&Brand.
Nečekejte plané mluvení, slovní vatu a klasický prodejní webinář a neplánujte si při něm žehlení nebo řízení.
Dostanete šanci zažít - pochopit - zrealizovat.

Změníte úhel pohledu na výběr písma, uvědomíte si pasti, do kterých jste (možná už vícekrát) spadli a prolomíte bludný kruh neustálého tápání při výběru písma
na web nebo na sociální sítě.
Kdo webinář povede?

Andrea Grigerová
Webinář se koná poprvé,
ale přečtěte si, jak lidem pomohl minikurz na téma Psychologie fontů
(Reference jsou z dotazníku, který vyplnili absolventi předchozích běhů)
Pojďte si vyzkoušet, jak obrovskou roli hraje písmo v textu a jak jednoduše toho můžete využít v podnikání. Získáte skvělý nástroj, který vám nenásilně pomůže prodávat.