Andrea Grigerová
vyberu font, který vašim textům vdechne duši
Co dělám?
- Které zapadnou do vizuální identity klienta, podpoří hodnoty značky a osloví přesně ideálního zákazníka.
- Učím lidi vnímat neverbální řeč písma a předávat textem nejen informace, ale i pocity a emoce.
- Mezi typografií, grafikou, webdesignem a marketingem. Píšu o tom články.
Kdy vám pomůžu?
- Když vám webař řekne "Vyberte si nějaký font na web, já vám ho tam nasadím".
- Když vybíráte fonty stylem "líbí/nelíbí" a cítíte, že to není ono.
- Když si chcete vybírat, jaké čtenáře si vaše texty/reklamy/kniha na první pohled přitáhnou.

„Oslovit Andreu ke konzultaci fontů byl jeden z nejlepších nápadů, které jsem pro svůj byznys mohla realizovat. Přesně mířené otázky vám pomohou nahlédnout na značku z jiné perspektivy. Zároveň vás dovedou k tomu, že vaše slova budou vypadat přesně jak potřebujete (třeba že to v tento moment ani netušíte, stejně jak jsem to netušila já :)). V průběhu setkání jsem zažila několik zajímavých aha momentů u kterých by mě ani nenapadlo, že mohou souviset s fonty. Konzultace s Andreou může dodat vaší prezentaci úplně jiný rozměr a nemohu jinak než ji vřele doporučit .“
PETRA RYBKOVÁ KURÁKOVÁ
Chcete si mne poslechnout?
Přednášky, podcasty, rozhovory
Rozhovor s René Nekudou na téma Psychologie fontů a tvůrčí psaní.
Rozhovor pro Tyinternety na téma Příručka marketéra: Jak cíleně (vy)užívat fonty v marketingu?
Článek pro Mladého podnikatele na téma Na fontu záleží, jestli u vás lidé nakoupí
Amatérský záznam z přednášky Barcamp Brno 2019 Můžu výběrem písma ovlivnit, jak se lidé rozhodnou?
Rozhovor s Madlou Čevelovou na téma Psychologie fontů a marketing.
Rozhovor pro Magazín Wonline na téma Najděte font, který je součástí vaší osobnosti i podnikání.
Jak jsem se stala fontologem?
Stačí namixovat pár nesourodých ingrediencí, jako je studium umění u megalitů v Bretani, korporátní manažer IT a celoživotní láska k písmenkům.

UMĚNÍ
Akademické vzdělání v oblasti umění (PF MU Brno a École des Beaux Arts v Bretani) a celoživotní vášeň pro písmenka. Vím, že pouhé písmo stačí k tomu, abych předala jakoukoli emoci. A že ji mohu u publika cíleně vyvolat.

KOMUNIKACE
Vždy jsem velmi silně vnímala neverbální složku jakékoli komunikace. Ať to byla gesta, mimika nebo styl oblečení. Pracovala jsem dlouho na manažerských pozicích v korporátu, a komunikace byla základem mé práce.

PRAXE
5 let konzultací a stovky klientů, díky kterým jsem v praxi studovala souvislosti mezi charakterem písma a charakterem lidí. Po 4 letech jsem se posunula k přesahu psychologie fontů do marketingu. Věřím, že dobří grafici a webmasteři charakter fontů vnímají a pracují s ním, ale málokdo vědomě.