ANDREA GRIGEROVÁ

KDO JSEM A CO DĚLÁM?

Vždy jsem velmi silně vnímala neverbální složku jakékoli komunikace. Ať to byla gesta, mimika nebo styl oblečení. Pracovala jsem dlouho na manažerských pozicích v korporátu, a komunikace byla základem mé práce.

K tomu se z jiného soudku přidalo mé akademické vzdělání v oblasti umění  (PF MU Brno a École des Beaux Arts v Bretani) a celoživotní vášeň pro písmenka. Zjistila jsem, že pouhé písmo stačí k tomu, abych předala v prezentaci jakoukoli emoci. A že ji mohu u publika cíleně vyvolat.

Fascinovalo mě to, a když jsem se ocitla na volné noze, začala jsem systematicky studovat spojitost mezi charakterem písma a charakterem lidí. Ze začátku jsem si tuto teorii jen nesměle osahávala, ale po 4 letech už dokážu po 5 minutách konzultace odhadnout, jaké ze stovek fontů se klientovi budou líbit a jaké ne. A naopak, podle toho, jaké fonty si vybere, jsem schopna přesně určit, jaké hodnoty jsou pro něj důležité. Jaký je.

Baví mě předkládat lidem jednoduché testíky, na kterých jim dochází, jak je písmo v jakékoli životní situaci ovlivňuje, kvůli tomu jsem vytvořila i sametové karty Fontohrátky.

Po 4 letech jsem se posunula k přesahu psychologie fontů do marketingu.  Tímto tématem se u nás nikdo nezabývá a upřímně, ani v zahraničí jsem nenašla mnoho zdrojů. Věřím, že dobří grafici a webmasteři  charakter fontů vnímají a pracují s ním, ale málokdo vědomě. A právě proto se o své know-how dělím na živých workshopech Fonty jako  nástroj v grafice a marketingu