Andrea Grigerová
vyberu font, který vašim textům vdechne duši
Učím lidi používat fonty tak, aby dokázali být autentičtí nejen obsahem, ale i vizuální stránkou
svých textů a webů. Aby dokázali pouhým výběrem písma zabrnkat na tu pravou strunu.
Prostě aby se našli a aby si je našli ti správní lidé.
Jsem fontolog, který:
- Vybere písmo, které osloví přesně vašeho ideálního klienta a odradí remcaly a prudiče.
- Naučí vás vybírat fonty podle jasných kritérií a ne stylem líbí/nelíbí.
- Uspořádá přednášku/workshop, která vám změní život.
Bez nadsázky. Zjistíte, jak moc vás písmo ovlivňuje v každé minutě vašeho života, profesního i osobního. A jak efektivní nástroj to může být, zejména v marketingu.
Vytrhnu vám trn z paty, v momentě, kdy:
- Vám webař řekne "Vyberte si nějaký font na web, já vám ho tam nasadím" a vy vůbec netušíte, jaký je nejvhodnější,
- vám grafik ukáže pár návrhů, které se liší použitým písmem, a vy se nedokážete rozhodnout, jaký vybrat,
- vybíráte fonty stylem "líbí/nelíbí" a cítíte, že potřebujete jasná pravidla a kritéria,
- píšete knihu a záleží vám na tom, jak bude vypadat.

Jak to dělám?
- Vyberu fonty, které zapadnou do vizuální identity klienta, podpoří hodnoty značky a osloví přesně ideálního zákazníka.
- Učím lidi vnímat neverbální řeč písma a předávat textem nejen informace, ale i pocity a emoce.
- Mezi typografií, grafikou, webdesignem a marketingem. Píšu o tom články.
„Oslovit Andreu ke konzultaci fontů byl jeden z nejlepších nápadů, které jsem pro svůj byznys mohla realizovat. Přesně mířené otázky vám pomohou nahlédnout na značku z jiné perspektivy. Zároveň vás dovedou k tomu, že vaše slova budou vypadat přesně jak potřebujete (třeba že to v tento moment ani netušíte, stejně jak jsem to netušila já :)). V průběhu setkání jsem zažila několik zajímavých aha momentů u kterých by mě ani nenapadlo, že mohou souviset s fonty. Konzultace s Andreou může dodat vaší prezentaci úplně jiný rozměr a nemohu jinak než ji vřele doporučit .“
PETRA RYBKOVÁ KURÁKOVÁ
Chcete si mne poslechnout nebo si přečíst rozhovor?
Přednášky, podcasty, rozhovory
Rozhovor s René Nekudou na téma Psychologie fontů a tvůrčí psaní.
Rozhovor pro Tyinternety na téma Příručka marketéra: Jak cíleně (vy)užívat fonty v marketingu?
Článek pro Creative Handles na téma Jak písmo ovlivňuje vaše zákazníky
Článek pro Mladého podnikatele Na fontu záleží, jestli u vás lidé nakoupí
Amatérský záznam z přednášky Barcamp Brno 2019 Můžu výběrem písma ovlivnit, jak se lidé rozhodnou?
Článek pro Creative Handles na téma Jak správně vybrat font pro váš web
Rozhovor s Madlou Čevelovou na téma Psychologie fontů a marketing.
Rozhovor pro Magazín Wonline na téma Najděte font, který je součástí vaší osobnosti i podnikání.
Článek pro Ludmila Hoosová na téma Správný font se nemusí líbit všem
Jak jsem se stala fontologem?
Stačí namixovat pár nesourodých ingrediencí, jako je studium umění u megalitů v Bretani, korporátní manažer IT a celoživotní láska k písmenkům.

UMĚNÍ
Akademické vzdělání v oblasti umění (PF MU Brno a École des Beaux Arts v Bretani) a celoživotní vášeň pro písmenka. Vím, že pouhé písmo stačí k tomu, abych předala jakoukoli emoci. A že ji mohu u publika cíleně vyvolat.

KOMUNIKACE
Vždy jsem velmi silně vnímala neverbální složku jakékoli komunikace. Ať to byla gesta, mimika nebo styl oblečení. Pracovala jsem dlouho na manažerských pozicích v korporátu, a komunikace byla základem mé práce.

PRAXE
Od roku 2015 stovky konzultací a klientů, díky kterým jsem v praxi studovala souvislosti mezi charakterem písma a charakterem lidí. Po 4 letech jsem se posunula k přesahu psychologie fontů do marketingu. Věřím, že dobří grafici a webmasteři charakter fontů vnímají a pracují s ním, ale málokdo vědomě.