Praktický, rychlý a schopný. Vždy na první pohled hodnotíte racionální parametry, jako: "dá se text dobře přečíst?", nebo "mám čas zdržovat se výběrem písma?". Emoce v praktickém životě dokážete upozadit, tíhnete k efektivním a jednoduchým řešením, které přemíra pocitů jenom komplikuje.
Prostě takové "mužské" přemýšlení, rozčiluje vás rozvláčné plkání a debaty o ničem, potřebujete, aby byla diskuze efektivní a k věci. Ustojíte většinou i časový pres, zvýšený hlas i hádky.
Kdybychom se dostali více do hloubky, zřejmě byste se zařadili do jedné ze skupin:
- Minimalista - vyznává maximální jednoduchost a rozčilují vás veškeré zbytečnosti, vycpávky (slovní i zdobné), komplikování věcí a nelogická a rozvláčná argumentace.
Vaše hodnoty: JEDNODUCHOST, ČISTOTA, EFEKTIVITA -
Profesionál - emoce stranou, důležitá je objektivní a jasná komunikace, bez zbytečností a matoucích detailů.
Vaše hodnoty: PROFESIONALITA, EFEKTIVITA, SROZUMITELNOST. -
Pohodář - je uvolněnější než ostatní typy, dovolí si ležérnost a nedokonalosti, ale má rád pravidelnost a řád. Přátelský, empatický, ale nemá potřebu jakkoli vyčnívat.
Vaše hodnoty: JEDNODUCHOST, OTEVŘENOST, PŘÁTELSKÝ PŘÍSTUP. - Akční typ - Fonty jdou mimo vaší pozornost, nemáte čas ani potřebu je řešit. Jste rychlí, akční, společenští a nezabýváte se zbytečnostmi.
Vaše hodnoty: EFEKTIVITA, TAH NA BRANKU, JEDNODUCHOST.
Ve všech případech nemáte chuť řešit zbytečnosti, kladete velký důraz na praktičnost (u fontů čitelnost a jasné tvary) a nekomplikovanost. A v podstatě vás vůbec neuráží ani maximální jednoduchost, kterou ostatní typy nazvou "nudnou". Nemáte potřebu být autentičtí za každou cenu, nosit extravagantní doplňky ani ukazovat veřejně všechny své emoce.
Dokážete se většinou rychle rozhodovat a nemáte potřebu hloubat nad nesmrtelností chrousta. A často jste soutěživí. 🙂
Vaše přednosti:
- efektivita
- řád
- rozhodost
- schopnost organizovat
- smysl pro detail
- schopnost odbourat zbytečnosti
- dar soustředit se na to podstatné
Chcete vědět, jak tyto silné stránky komunikovat klientům,
aby se ozývali přesně ti, kteří je ocení?
Čtěte dál ↴↴↴
FONTY VÁM PŘITÁHNOU NEBO ODRADÍ KLIENTY
Pokud vás zaujalo, kolik toho na sebe prozradíte výběrem 12 fontů, tak věřte, že to není náhoda. Kvíz je založený na zkušenostech ze stovek konzultací. Konzultace nabízím od roku 2017, kdy jsem založila obor Psychologie fontů®.
Výběrem písma na web, předáváte jasné a konkrétní informace o vaší značce podvědomí klienta.
Můžete si cíleně vybrat takové, kterými přitáhnete ideálního zákazníka a odradíte potížisty.
Fonty na nás působí jak svým vzhledem, tak díky asociacím, které v nás probouzí. Sklon písma, řád, chaos, křivky, mezery, poměry výšky a šířky písmen, to vše hraje roli a okamžitě ovlivňuje naše vnímání. A vzbudí EMOCE. A emoce hrají ve světě marketingu a podnikání klíčovou roli. Díky nim dokážete oslovit konkrétní cílovou skupinu, přitáhnout pozornost tam, kde potřebujete (třeba na to správné tlačítko) anebo vyhrát prezidentské volby.
Zkrátka a dobře, v online i offline světě není možné oddělit formu a obsah textu, a z marketingového hlediska dokáže právě font sám o sobě zásadně zásadně ovlivnit to, jak vnímáme obsah sdělení. Je v něm důvěra a spolehlivost, nebo lehkost a nadsázka?
CHCETE SI VYBRAT FONT PRO SVÉ PODNIKÁNÍ?
Vytvořila jsem pro vás Fontotéku - online knihovnu, ve které
můžete filtrovat české fonty podle osobnosti, hodnot brandu i ideálního klienta.
Je skvělým nástrojem pro malé podnikatele a volnonožce, aby si našli font na míru svému podnikání.
- Ušetří vám hodiny práce a díky promyšlenému filtrování minimalizujete rozhodovací paralýzu "který font z té obrovské nabídky je ten pravý".
- Vyberete font, který v sobě ponese hodnoty vašeho brandu, které jsou zásadní pro oslovení ideálního klienta, který nejvíce ocení vaší práci.
- markeťáci, grafici i brand specialisté ušetří hodiny času a naučí se porozumět psychologii fontů.
Pokud si font nechcete vybírat sami, a rádi byste se nechali vést procesem výběru fontů od profíka, můžeme se potkat na konzultaci. Výsledkem bude nejenom celá hierarchie fontů pro nadpisy i text, ale i hluboký ponor přes psychologii fontů k základním pilířům vašeho podnikání a jejich definice. Výsledky skvěle využijete i pro další marketingové aktivity, včetně psaní textů na web.
Font, použitý na webu nebo na vizitce, vyjadřuje osobitost, ovlivňuje vnímání a dokresluje celkový dojem. Má moc přitáhnout ty správné klienty a odradit ty ostatní. Dovoluje vyjádřit atributy, jako je důvěra, jednoduchost, péče, něžnost nebo síla. Proto dává smysl věnovat volbě fontu stejnou pozornost jako výběru barev, ilustračních fotografií nebo sloganu. A proto považuji psychologii fontů za velmi užitečný marketingový nástroj.