REFERENCE, UKÁZKY

LUCIE GROVEROVÁ

PŘED

PO

ZADÁNÍ:

"Do výběru fontu jsem šla, protože sama v oblasti ve které pracuji, ale i v osobním životě vnímám celistvost a souvislosti. Chci, aby webové stránky byly opravdu moje se vší hloubkou a podstatou. Takové pozvání a nahlédnutí do toho kdo jsem, nejenom co dělám. Typ písma k tomu rozhodně patří."

ŘEŠENÍ:

Původní varianta na webu byla bezpatková - v odstavcích byl použitý jednoduchý Open Sans a v nadpisech ručně psaný font Atma (a ještě původněji Amatic). Obojí mělo podtrhnout lehkost a hravost celého webu - které byly dané teplými barvami a ilustracemi. Ukázalo se ale, že lehkost a hravost, která byla v plánu, úplně převálcovala důvěru a hloubavost, která je Lucii tak vlastní. Bezpatkové fonty jsou příliš povrchní a studené a psací fonty jsou sice krásné, ale neukotví člověka. Nedají pocit bezpečí a hloubky.

Proto jsme vybraly dva fonty patkové. Jeden v sobě nese hloubku, důvěru a sílu a druhý ženskou jemnost a péči. Dokáží zahřát, nutí přemýšlet a nespokojit se s rychlým a jednoduchým řešením. Jsou vřelé a lidské a vybraly jsme takové, které nejsou strnulé v tradicích a nevyvíjí nátlak.

JANA ANDRÉSKOVÁ

PŘED

PO

ZADÁNÍ:

Přála jsem si font, který bude ladit ke mně i ke službám, které svým klientům nabízím, a zároveň web graficky oživí.  Můj nový web byla skvělá příležitost, jak na si na vlastní kůži vyzkoušet práci fontového profesionála - Andrey. 

ŘEŠENÍ:

Jana je praktická, dotahuje věci do konce a velký důraz klade na profesionalitu. To vše vede k jednoduchému, bezpatkovému fontu, zvlášť když vidíme její minimalistický, čistý styl práce. Ale neznamená to, že musíme zůstat u obyčejného Open Sans. Chtěly jsme do fontu vložit vedle profesionality i její obrovskou přednost - kreativitu a lidský přístup. Proto jsme strohost čistého bezpatkového písma vyměnili za jednoduché, bezpatkové písmo, které má originální detaily a velmi jemná zaoblení hran. 

Díky Andree jsem si uvědomila, s jakými fonty je mi dobře, které příjemně ladí k mé nátuře a k mému tématu. A konečně mám nějaké záchytné body, které mi pomáhají vytušit, co se vlastně kdy hodí, a co ne. Napadlo vás někdy, že fonty mají v textu vlastně úplně stejnou funkci, jakou má v osobním kontaktu neverbální komunikace? Dřív jsem znala tak maximálně Calibri a Arial, a stejně jsem si s nimi nevěděla rady. Teď se nebojím trochu víc „rozšoupnout“, když si to situace žádá, ale zároveň vím, jak na to, abych se moc neurvala ze řetězu a pořád vše jako celek dávalo smysl.
Lucie Koubekwww.copykiller.cz
Než jsem poznala Andreu, nikdy mě nenapadlo nad fonty přemýšlet. Dnes už rozumím tomu, proč se mi některé texty dokáží na první pohled dostat pod kůží a z jiných mě mrazí a rychle utíkám pryč. Andrea mě naučila vnímat esenci fontů. Za to jsem nesmírně vděčná. Pomáhá mi to při vlastní prezentaci. Moje texty daleko lépe působí i na mé zákaznice a pomáhá mi to při komunikaci se zákaznicemi, tvorbě mých produktů i čtení cizích textů.
Renata Pekařováwww.onlineskolasiti.cz

MICHALA MĚŘÍNSKÁ

ZADÁNÍ:

Předat ženám emoci, že krása není něco povrchního, co se dá "zařídit" líčidly a makeupem. Má hlubší kořeny a ta pravá ženskost jde pouze zevnitř. 

PŘED

PO

ŘEŠENÍ:

Použila jsem stejný font na nadpisy i text. Je patkový, ale svou energií jedinečný. Je v něm hodně ženskosti - křivky, kulaté tvary. To se v patkovém často nevidí. Zároveň patky velmi dobře ukotvují a uzemňují, vedou člověka k pocitu bezpečí a pod povrch. Myšlenek, pocitů,... Nenechají člověka klouzat popovrchu, nebo se vznášet. A tím, jak jsou tady patky jemné, tak netáhnou k zemi a neprobouzí pocit "tradice" a "suchopárnosti".

Díky Andree a psychologii fontů jsem pochopila, že nemusím dlouze pátrat při hledání fontů na web a pak dělat kompromisy, ale že je možné najít TEN, který přesně zapadne do mého záměru, protože existuje NĚKDO, kdo umí řeč fontů přeložit do lidštiny. Už nejsem ztracená, už vím, čeho se držet a vyhmátnu tak vždy font, který podtrhne obsah mého sdělení. Děkuju Andree za skvělou osvětovou činnost v této oblasti a také za systém, který do ní vnáší. Moc mi to pomáhá.
Tereza Kramerováwww.terezakramerova.cz
Vybrat správný font bylo pro mě zoufalství – na jednu stranu jsem měla přesnou představu, co chci, na druhou stranu to nemohla najít. Andrea mi pomohla s obojím – pojmenovala mou představu a vtělila ji do několika tipů na konkrétní fonty. Stejně jako vyjadřujeme svou osobnost tím, jaké šaty oblékáme, tak také vyjadřujeme, kdo jsme pomocí fontů, do nichž oblékneme svůj text nebo web. Fonty jsou takovou neverbální komunikací našeho psaného světa.
Olga Plíčkováwww.olgaplickova.cz

PŘED

PO

ŠTĚPÁNKA  ZEITHAMLOVÁ

ZADÁNÍ:

Toužím propojit moje poslání související s harmonizací organismu a podporou léčebného procesu pomocí homeopatie a aromaterapie s jednotlivými fonty. Ráda bych, aby z textu byl cítit můj zájem o klienta a aby klient měl pocit důvěry v celý proces harmonizace organismu. 

Z konzultace vyplynula i potřeba změnit úplně barvy webu, aby podpořily celkový dojem, kterým má působit. Hlavní pro nás byla hloubka, důvěra a jistota. Protože Štěpánka cílí na ženské publikum, zvolily jsme důvěryhodný ženský font, pro nadpisy ten samý v řezu kapitálky. 

Děkuji Andree Grigerové za to, že jsem mohla díky našim společným toulkám krajinou fontů, pojmenovat a vyjádřit to, co jsem intuitivně věděla a tušila již celý dlouhý čas. Konečně jsem našla font, ve kterém se snoubí moje láska k cizím jazykům, knihám a moudrosti, která je v nich skrytá.
Mirka Smíšková www.goldenkey.cz
Pro svůj nový kurz jsem chtěla vytvořit stránku, která bude nejen vzhledově hezká, ale která by na hlubší úrovni se mnou ladila. Chtěla jsem, aby dokázala i beze slov nést poselství. Ovšem vůbec jsem netušila, jak toho docílit. Výběr fontů a barev s Andreou, překonal moje představy. Teď mám stránku, která opravdu reprezentuje můj kurz i mě.
Linda Berger-Božovskáhttp://lindaberger.cz/

BY TEREZ

ZADÁNÍ:

Potřebovala jsem propojit své kresby s písmem a vytvořit tak něco jako hotový dílo, obraz. Aby se spojily do harmonie, vyjádřily lépe moje pocity směrem k zákaznicím a obohatily nás všechny.  

Tereza je umělec. I když maluje snové obrazy, její síla není v jemnosti, kterou by reprezentoval ručně psaný font. Její síla je v jedinečnosti. Proto jsme zvolily písmo, které si může dovolit málokdo. Svými proporcemi extravagantní, moderní a čistý nadpisový font. 

PŘED

PO

Jsem typický příklad toho, kdo používal písmo Times New Roman na střídačku s Arial. Když jsem se potřebovala kreativně vyřádit do postů na FB, na web, sahala jsem každou chvíli po jiném písmu bez ladu a skladu. Dneska vidím, jak děsivě to působilo, děsí to už i mě. Andrea mě naučila všímat si toho, co je za fonty skryto. Hned si toho všimnu, když si čtu něčí stránky, letáky... a spojuje se mi to zároveň s nějakými emocemi. A to je přesně ono, vnést do psaného sdělení i ty emoce za tím. Moc děkuji za otevření očí do světa fontomagie ❤.
Štěpánka Čápováwww.stepankacapova.cz
Nikdy jsem si nepotrpěla na nějaké texty a už vůbec ne na extra úpravu. Když jsem vydávala knihu bylo to pro mě tak důležité, že jsem se na to začala dívat úplně jinak. Chtěla jsem prostě osobitý nadpis, aby vyjadřoval to, co je v knize a co chci knihou sdělit. Najednou jsem vnímala, že i font má duši, že na mě mluví svým jazykem a že dokáže vyjádřit mé pocity, které jsem napsala do knihy. Proto jsem požádala Andreu o pomoc s výběrem fontů. Až pak jsem se cítila dobře a našla i můj font-rukopis. Skvělé.
Růžena Nekudováwww.ruzenanekudova.cz

PŘED

PO

MONIKA BAKEŠOVÁ

ZADÁNÍ:

"Jsem si jistá obsahem. Ale nevím, jak zařídit, aby za textem bylo vidět, že mě zajímá každý konkrétní člověk. Aby i z textu cítil, že zrovna mně může s důvěrou svěřit svůj právní problém, a že ho vyřeším."

Důvěru v sobě nese jednoznačně patkový font. Na text dobře čitelný, s harmonickými poměry a otevřenými tvary. Je to font s mírně ženskou energií, elegantní, lehký. Je stravitelný velmi dobře i pro muže, ale ukazuje, že autorkou je žena. Pro nadpisový font byl velmi malý výběr, zvolila jsem odlehčený, jasný, zhuštěný font, který ukazuje, že se stručně, jasně a bez omáčky dozvíte, co potřebujete. 

NAPSALI O PSYCHOLOGII FONTŮ: