LETNÍ LIMITKA - pro 20 lidí

Nabídka šitá na míru letnímu režimu, kdy máte čistou hlavu pro vylepšení vaší značky, ale nemáte chuť si domlouvat konzultace (ani peníze nazbyt). 

1. 7. - 31. 8. 2024

KONZULTACE
„font pro knihu“

Knihu budete mít v knihovně dlouhé roky a možná i celý život. Stojí za to vybrat font, který z ní udělá klenot. 

KDY POTŘEBUJETE PORADIT:

Když si vydáváte knihu sami a nevíte, jaký font zvolit. Když vám grafik (nebo nakladatelství) pošle návrhy s fonty pro knihu, ale není to ono anebo nevíte, jaký z návrhů si vybrat. 

  • Potřebujete nezávislý názor, jestli jsou navržené fonty vhodné k tématu knihy a zda dokáží oslovit čtenáře, pro které jste ji psali.
  • Pokud vhodné nejsou, potřebujete pochopit proč, a jaká je lepší alternativa.
  • Když vás omezuje, že nedokážete grafikovi/nakladateli vysvětlit, co se vám na návrzích nelíbí a jak má kniha působit.

Dřív to bylo jasné, spisovatel se domluvil s nakladatelem, nakladatel knihu svěřil korektorovi, grafikovi, sazečovi. A pokud to byli lidé na svém místě, vznikala krásná díla.

Ale co když knihu vydává Lenka, která prostě jenom chce vydat pohádky pro děti, vybere peníze na Hithitu a hledá nejlevnější řešení? Nebo Ondra, který sice svěřil knihu „odborníkům“, ale má pořád nejasný pocit, že to až takoví odborníci nejsou, ale nemá se čeho chytit, protože výběru fontů ale vůbec nerozumí?

K výběru fontu pro knihu mám obrovský respekt, je to komplexní práce, při které musíte přemýšlet nad tím, že:

  • Písma pro tisk mají svá specifika, a jejich stavba je odlišná od písem určených pro digitální svět.
  • Vnitřek knihy musí s grácií zvládat velké množství textu v dlouhých odstavcích, nezahlcovat, ale lákat ke čtení.
  • Kombinace fontů musí být sladěná, respektovat zásadu „méně je více“, a přitom jasně strukturovat zásadní oddíly knihy.
  • Obálka musí lákat a vyzařovat esenci knihy, kdo z vás si nevybírá knihy podle obalu?

A přesto, že jsem nikdy službu výběr fontu pro knihu nenabízela na svých stránkách, autoři se na mne obrací čím dál tím častěji. Většinou proto, že potřebují nezávislý názor na výběr fontů od grafika, kde cítí pochybnosti a nejistotu. A to u knihy, která bude vytištěná černá na bílém, nechcete. Společně hledáme cestu, jak spolu s grafikem a nakladatelstvím vydat skvělou knihu, která bude přesně taková, jakou si vysnili.

Vyberte si variantu konzultace

KNIHA I.

Kdy je vhodná varianta I.? 
Máte návrhy obálky a textu v knize od grafika, potřebujete je zkonzultovat. Nevybíráme nové fonty. 

  • 30 minut konzultace
  • Probereme podrobně to, co chcete knihou předat, aby fonty tuto myšlenku a energii podpořily.
  • Projdeme návrh od grafika, jestli výběr fontů splňuje vaše očekávání anebo ne.
  • Zaměříme se i na to, aby font ladil s ilustracemi nebo textem u ilustrací. 
  • Vysvětlím vám, proč se (ne)cítíte v návrzích od grafika dobře, v čem je zakopaný pes.
  • Nasměruji vás, jaké úpravy jsou potřeba udělat a jak to komunikovat s grafikem/nakladatelstvím.

  • Nevybíráme nové fonty.
  • Nedostanete žádnou zprávu ani návrhy. (Je možné si po konzultaci doplatit rozdíl v ceně pro variantu KNIHA II.)

1 300 Kč

KNIHA II.

Kdy je vhodná varianta II.? 
Můžete mít návrhy od grafika, ale chcete ještě další varianty.  Nemáte návrhy a vybíráme fonty z čisté vody. Výsledkem budou
1-2 návrhy kombinací fontů. 

  • 40 minut konzultace + vypracování návrhů
  • Probereme podrobně to, co chcete knihou předat, aby fonty tuto myšlenku a energii podpořily.
  • Pokud máte, projdeme návrh od grafika a vyhodnotíme, jestli výběr fontů splňuje vaše očekávání anebo ne.
  • Zaměříme se i na to, aby font ladil s ilustracemi nebo textem u ilustrací. 
  • Probereme jak výběr komunikovat s grafikem/nakladatelstvím.
  • Po skončení konzultace pro vás zpracuji návrh 1-2 variant kombinace fontů pro obálku a text v knize.

3 000 Kč

Výsledkem konzultace je:

  • 1
    Klid v duši. Budete si jisti, že můžete použít fonty, které vám navrhl grafik nebo které jste si vybrali vy,
  • 2
    Jistota. Perfektně se zorientujete v tom, co doopravdy chcete. A víte, jak to je: když víte co chcete, celý vesmír se spojí, abyste to dostali.
  • 3
    Sebedůvěra. Budete umět vaše potřeby komunikovat dál, grafikovi i nakladateli.
  • 4
    Doporučení. Ve variantě KNIHA I. dostanete přesná doporučení, jakým směrem výběr upravit (pokud to bude potřeba). 
  • 5
    Vybrané fonty. Ve variantě KNIHA II. vybereme konkrétní fonty pro obálku i text v knize.

Není mým cílem kritizovat návrhy grafika. Neslibuju, že doporučím úplně jiné fonty, abych ukázala, že se mýlil. Mým cílem je zprostředkovat komunikaci mezi vámi, řečí fontů a grafikem nebo nakladatelstvím, aby výsledkem byla krásná kniha. 

Můžu vám ale slíbit, že se zbavíte nejistoty, váhání a pochybností. Budete mít jasno v tom, jestli vybrané písmo rezonuje s vámi a s hodnotami, které jsou pro vás zásadní. A také jak komunikovat s grafikem, abyste našli společnou řeč. 

„Predtým, ako som Andreu oslovila s prosbou o pomoc pri výbere fontov do knihy, už som s ňou vyberala fonty na moju web stránku. Táto prvá konzultácia mi dovolila nahliadnuť do Andrejkinej práce - ako sa vie na klienta naladiť, ako ho citlivo sprevádza rôznymi možnosťami, ako je v celej tej psychológii fontov dôverne doma. Preto som ani na chvíľu neváhala, keď prišlo na knihu. Zadanie nebolo ľahké - detská rozprávková kniha s potenciálom osloviť aj dospelých, príbehy vychádzajúce z múdrosti tai chi, dávka tajomna, priestor pre vlastné bádanie a fantáziu. Nemala som žiadnu predstavu, ale vedela som, že s Andrejkou nájdeme to pravé. Konzultácia bola mimoriadne krátka, pretože Andrejka sa dokázala úplne vcítiť do toho, čo potrebujem. Fonty, ktoré sme vybrali, sedia k atmosfére rozprávok, k ilustráciám aj k obálke a dokonca aj ku mne 🙂. Bez nich by moje dielo nebolo úplné. Andreu rozhodne odporúčam - pri akomkoľvek výbere fontov, ale najmä vtedy, ak ide o niečo, čo už nebude možnosť zmeniť, ako je tomu pri knihe.“
Anna Darmati Benadikováhttps://taichicentrum.sk/tajomstvo-rise-draka-rozpravkova-kniha/
„...V nakladatelství se trochu divili, že výběr písma nenechám na nich, ale nakonec jsem dostala volnou ruku a při konzultaci jsme procházely písma podle toho, co by měla nést za poselství, náladu a jakých srdcí se dotknout. S pomocí Andrey jsme je našly a já se do nich úplně zamilovala 😍. Font, kterým je název knížky a veškeré nadpisy nese přesně to, co vnímám jako punc mé knihy. Jednoduchost a přesto neokoukanost, máma co voní dobrým jídlem ❤️. Moc děkuji za pomoc, je to moje první opravdová kniha a je pro mě jako perla a to i díky tomu, jakým písmem je vysázená.“
Štěpánka Čápováhttps://stepankacapova.cz/kniha-mamin-kastrulek/

REZERVACE KONZULTACE

Chcete se objednat na konzultaci?
Napište mi e-mail na andrea@grigerova.cz, pošlu Vám volné termíny a domluvíme se. Těším se na vás. 

 

e-book zdarma

 

JAK VYBRAT FONT PRO KNIHU

Dozvíte se jak na to, aby se vaše kniha dobře prodávala a ještě lépe četla. 

  • 1
    Jaké jsou rozdíly mezi výběrem fontu pro e-book a pro knihu.
  • 2
    Jaká jsou kritéria výběru pro font uvnitř knihy.
  • 3
    Jak vybírat font na obálku.
  • 4
    Na co si dát pozor při stahování fontů.