PROČ PSYCHOLOGIE FONTŮ?

U každého slova, které čteme, vnímáme nejenom jeho obsah, ale i formu.
Proto jsou fonty velice důležitou součástí celkového designu.
Velmi často podceňovanou.

FONT A PSYCHOLOGIE

U každého textu vnímáte tvary písmen, mezery mezi nimi i vzájemné proporce čar a křivek. To vše na vás působí a vyvolává ve vás emoce.

FONT A GRAFICKÝ DESIGN

Fonty velice důležitou součástí celkového designu, stejně jako například barvy. Forma by vždy měla ladit s obsahem.

FONT A MARKETING

Font sám o sobě má obrovskou moc ovlivnit vnímání čtenářů a tím i to, jestli vám budou věřit nebo ne.

FONT A OSOBNOST

Font je nedílnou součástí vizuální identity každého člověka a stojí za to si ho vybrat s jasným záměrem.

Fonty jako marketingový nástroj

Ať jsem hledala, jak jsem hledala, nikde ve vodách českého internetu jsem nenašla ani zmínku o tom, že by se někdo zkoumal, jaký má vliv výběr fontů (písma) v textu na podvědomí čtenářů. 

Přitom je běžný pojem psychologie barev, nebo grafologie. Ano, na počítači  nepíšete vlastní rukou, ale vnímáte tvary písmen, mezery mezi nimi i vzájemné proporce čar a křivek. To vše na vás působí a vyvolává ve vás emoce.

Emoce, na které podvědomě reagujeme. Pozitivně, lhostejně, nebo negativně. Stejně jako v mluveném projevu neverbálně komunikujeme pomocí gest či oblečení, můžeme textem vysílat neverbální signály pomocí různých fontů a budit důvěru, respekt i různé další emoce. 

Díky tomu se fonty stávají skvělým marketingovým nástrojem.

Novinář E.Morris ve spolupráci s The New York Times z podnikl marketingový experiment, ve kterém sledoval, nakolik změna fontu ovlivní důvěryhodnost textu. Cílem byla odpověď na otázku:

„ Může font sám o sobě zásadně ovlivnit to, jak vnímáme obsah sdělení?“

Zjistil, že vybraný font má obrovskou moc ovlivnit vnímání čtenářů. Vyberete seriózní font, věří vám. Vyberete Comic sans a důvěra v pravdivost informací v textu klesne o polovinu.

CO VÁM PŘINESE PSYCHOLOGIE FONTŮ?

Pro každého podnikatele

Fonty dokonale odráží to, jací doopravdy jste. Popíšou váš charakter, hodnoty, nastavení vůči druhým.  Prozradí na vás, jestli se rádi dlouze vybavujete, nebo jdete raději přímo k věci. Jak moc vás ovlivňují emoce a jestli je vaší silnou stránkou intuice a kreativita anebo analytický přístup.  Jsou vaším zrcadlem.

Pokud chcete, aby si vás klienti vybírali právě proto, že s tímto nastavením souzní a potřebujete mít dobrý pocit, že jste sami sebou v každém okamžiku, pojďte do něj nahlédnout

Vyberete si vlastní font, který bude vaší součástí. 

  • Fonty jsou formou neverbální komunikace

Tím, že používáte špatný font, můžete na lidi působit nesprávným dojmem a to může mít vliv na rozhodnutí, která utvářejí vaši budoucnost.

Aric SigmanPsycholog

Pro profesionály (webdesignery, grafiky)

 Pokud tvoříte texty, weby, grafiku, jsem si jista, že využíváte psychologii barev i fotek. Stojí za to seznámit se i s tím, jak působí jednotlivé skupiny fontů. Psychologie fontů je jen další dílek puzzle do obrazu celkové vizuální identity.

Lidský mozek vnímá velmi komplexně. Nevnímá jen význam slova, vnímá zároveň barvy, fotky, tvary písmen, patek, mezery, hrany a křivky. To vše je proces, který probíhá na pozadí našeho vědomí a na základě kterého vznikají emoce. Pokud výběr fontů nebude ladit s ostatními složkami vizuální prezentace, emoce budou zmatené, nejednoznačné. 

Vyberete pro vaše zákazníky fonty, které budou budovat jejich značku.

  • Font je nedílnou součástí vizuální identity úspěšné značky a stojí za to si ho vybrat s jasným záměrem.

JAK NA TOM S FONTY JSTE?

E-BOOK ZDARMA

PROČ A JAK VYBÍRAT FONTY

TEST FONTOMAGIE

ROZUMÍTE ŘEČI FONTŮ?

PORADENSTVÍ

Chci znát svůj font

Objevte TEN SVŮJ jedinečný font, který vám sedne, bude s vámi v dokonalé harmonii a spoustu toho řekne za vás.

Více informací →

Chci se vyznat ve fontech

Pochopte zákonitosti psychologie fontů a výběr toho správného se pro vás stane hračkou.

Více informací →

Koukněte mi na ten text

Kouknu. Ráda. A vyberu ten správný font a styl, aby váš text zaujal a přitáhl přesně tu správnou cílovou skupinu.

Více informací →

FONTOHRÁTKY

Karty, které otvírají duši

Karty pro kouče, psychology, terapeuty, rodiče - 32 karet, 8 emocí (naděje, láska, smutek, kreativita, radost, čekání, domov, důvěra)

Každé téma je zachycené ve 4 fontech. Fonty vám pomohou obejít hradby, které stavíte mezi své emoce a vnější svět. Vezmou vás zkratkou, kterou se k pocitům nenásilně dostanete, a překvapí vás, jaký vlastně je váš vnitřní svět v této necenzurované podobě. Vůči fontům nemáme totiž nastavenou obrannou strategii „chráním své pocity“, a tak nás jejich prostřednictvím pustí naše vnitřní já až k těm nejhlubším a nejopravdovějším emocím. 

Vždy si vás přitáhne právě ten font, který vám má co říct.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Fonty, které píšou česky v Canvě

"Prosím tě, jaké fonty v Canvě píšou česky, já z toho už asi rozkvetu!" Jsou lidé, kteří…

Celý článek

Jak nainstalovat nový český font

Jedna z nejčastějších otázek, kterou dostávám, je: "Jak dostanu nový font do Wordu, PowerPointu, na web...". Tady…

Celý článek

Jak si vybrat ten správný font?

Někdo to vůbec neřešíte, někteří z vás to řeší až moc. A protože výběr fontu je můj denní…

Celý článek