[WORKSHOP] FONTY V MARKETINGU: kurz pro grafiky, markeťáky a webdesignery v Praze a v Brně > více info

CO JE PSYCHOLOGIE FONTŮ?

Psychologie fontů je nový obor, který popisuje, jakým způsobem fonty ovlivňují vnímání textu.

FONTY, EMOCE A ASOCIACE

Vnímání fontů člověkem má svá pravidla a jejich výběrem předáváte jasné a konkrétní informace podvědomí čtenáře. Fonty na nás působí jak svým vzhledem, tak díky asociacím, které v nás probouzí.

FONTY A JEJICH VZHLED

V každém textu vnímáme tvary písmen, mezery mezi nimi i vzájemné proporce čar a křivek. To vše na nás působí a vyvolává ve vašem podvědomí reakci. Sklon písma, řád, křivky, to všechno je součástí vzhledu fontu a okamžitě ovlivňuje naše vnímání. A vzbudí emoce. 

FONTY A NAŠE ASOCIACE

Co vás napadne jako první, při pohledu na tyto fonty? Psací stroj, školní docházka, osobní dopis nebo 2. světová válka? To jsou asociace, které má většina z nás. A které můžeme využít při výběru fontů. Asociace kulturní, historické, společenské nebo asociace spojené se silnou značkou. 

FONTY V AKCI

FONT MŮŽE ZVÝŠIT ŠANCI VYHRÁT VOLBY

Různé psychologické působení fontů dobře znají i organizátoři politických kampaní. Podle The New York Times mohlo Baracku Obamovi v předvolebním klání pomoci také použití elegantního a svěžího fontu Gotham. Já se k New York Times připojuji a napsala jsem pro vás článek Font, který změnil historii >>>. Tipnete si, jaký font používá Donal Trump? Pobaví vás to. Možná je to spíš k pláči. 

FONT MŮŽE ZVÝŠIT DŮVĚRYHODNOST AŽ O 30%

Baskervilský experiment provedl novinář E. Morris ve spolupráci s The New York Times v červnu roku 2015 a zúčastnilo se ho přes  45 000 respondentů. Wow, to je hodně lidí, že? Pokud to myslíte s marketingem vážně, i vás by mohly výsledky zajímat! Morris totiž přinesl odpověď na otázku: „Může font sám o sobě zásadně ovlivnit to, jak vnímáme obsah sdělení?“">> celý článek

KDE VŠUDE LZE PSYCHOLOGII FONTŮ VYUŽÍT?

Vnímání fontů člověkem má svá pravidla a jejich výběrem předáváte jasné a konkrétní informace podvědomí čtenáře. Fonty na nás působí jak svým vzhledem, tak díky asociacím, které v nás probouzí.

FONTY V MARKETINGU

Font sám o sobě má obrovskou moc ovlivnit vnímání čtenářů a tím to, jaké emoce text vzbudí. Je to nástroj, kterým vědomě dokážete ovlivnit dopad sdělení na konkrétní cílové skupiny. 

FONT & MARKETING

FONTY V DESIGNU
grafika, webdesign, DTP

Fonty jsou spolu s barvou nejdůležitějším prvkem designu. Typografická a estetická pravidla jsou základem, který Psychologie fontů® obohacuje o práci s konkrétní cílovou skupinou. Stejně jako psychologie barev učí, jak sladit formu vizuální prezentace s obsahem. 

FONT & DESIGN

FONTY & BRANDING
osobní i firemní

Font tvoří vizuální identitu značky. Vyvolá ta správná očekávání, odliší vás od konkurence. Pokud je charakter fontu v souladu s hodnotami značky, zvýší její důvěryhodnost v podvědomí klienta. Font je duší každého brandu. 

FONT & BRANDING

FONTY PODLE OSOBNOSTI

Font je nedílnou součástí vizuální identity každého člověka a stojí za to si ho vybrat s jasným záměrem. Popíše váš charakter, hodnoty, nastavení vůči druhým. Je formou neverbální komunikace, která je často důležitější, než samotná slova.    

FONT & OSOBNOST

ŘEKLI O PSYCHOLOGII FONTŮ

„Font, použitý na webu nebo na vizitce, vyjadřuje osobitost, ovlivňuje vnímání a dokresluje celkový dojem. Má moc přitáhnout ty správné klienty a odradit ty ostatní. Dovoluje vyjádřit atributy, jako je důvěra, jednoduchost, péče, něžnost nebo síla. Proto dává smysl věnovat volbě fontu stejnou pozornost jako výběru barev, ilustračních fotografií nebo sloganu. A proto považuji psychologii fontů za velmi užitečný marketingový nástroj. “

MAGDALENA ČEVELOVÁ
marketingová čarodejnice
www.cevelova.cz