FONTY NA BLOGU

Utíkají vám z webu dřív, než dočtou druhý odstavec?

I sebelepší a hlavně sebehezčí písmo vám může být na houby, pokud s ním neumíte v textu pracovat. Aby se čtenář na webu ohřál, nebo ještě lépe aby se vůbec začetl, měli byste mu to...

Celý článek

Písmo nebo font?

Možná se vám někdy stane, že se v diskuzi na internetu dozvíte, že jste úplně mimo, když používáte slovo FONT. A v podstatě bude mít kritik pravdu. Arial není font. Calibri také není font....

Celý článek

Vypravěč příběhů

„Nad shrbenými zády v obnošeném svetru záplatovaném na lokti, se vznášel oblak dýmu z cigarety, která trčela ze skleněného popelníku. Sloužil jako těžítko na listech papíru, které vypadávaly, hustě popsané, z psacího stroje. Dým, obnošený...

Celý článek

„Tak se ukaž…“

Nic nepopisuje lépe rok 2019, jako tato slova. Slyšela jsem je v mnoha obměnách a dikcích. Od dobře míněných rad typu „ukaž co v tobě je“, až po výzvy typu „fonty vybírám už xy...

Celý článek

Jak vytvořit vlastní font

Jak moc je těžké navrhnout si vlastní font? Otázka, která často následuje po období beznadějného hledání ručně psaného fontu, který by splňoval všechna kritéria náročného klienta, například: aby se dal přečíst...

Celý článek

Inspirace pro osvícené učitele

Metodika využití karet při výuce češtiny a výtvarné výchovy na základní škole. Neblázněte. Karty do školy nepatří. A co když je to jinak? Co když naopak mohou sehrát skvělou roli jako doplněk klasické výuky?...

Celý článek

Font, který změnil historii

V roce 2006 napsal Barack Hussein Obama knihu s názvem Smělost naděje: Myšlenky na uskutečnění amerického snu (The Audacity of Hope: Thoughts on Reclaiming the American Dream). V roce 2008 poprvé zvítězil v prezidentských volbách....

Celý článek

Odkud stahovat fonty?

Hledáte fonty, nejlépe ke stažení zdarma? Krásná kaligrafická písma na svatební oznámení anebo minimalistické bezpatkové fonty na web?

Celý článek

[Průzkum] Charakter písma – vnímáme ho všichni stejně?

„Jak poznáš, že ten font působí stejně na všechny? Co když ho každý vnímá jinak?“ Tyto poznámky k psychologii fontů slyším poměrně často. „Protože jsem sledovala reakce a výběr stovek lidi“ není ten...

Celý článek

Fonty jako nástroj v grafice a marketingu

Kdyby byla anketa pro grafiky a webdesignery o nejčastější dilema, které při práci (a se zákazníky) řeší, věřím, že by v nejužším finále skončily tyto dvě otázky: „Jakou barvu?“a„Jaký font?“ Barvy a fonty jsou...

Celý článek