FONTY V DESIGNU
Fonty jsou nedílnou součástí celkového designu, často nejvýznamnější. "Pouhou" změnou fontu dosáhnete často mnohem víc, než dlouhým laděním barev a obrázků.
Fonty jde vybírat podle jasných kritérií.
Líbí, nelíbí?
A proč?
Jsou grafici a webdesignéři, kteří vybírají fonty stylem "líbí / nelíbí". Dříve nebo později vždy narazí na klienta, který bude mít jiný vkus. A začne boj s větrnými mlýny. Jak vybrat font pro klienta, který neví, jaký font chce, ale "tento se mi nelíbí"?
Psychologie fontů(R) umožní grafikům a webdesignérům vytvořit si systém ve výběru fontů tak, aby charakter fontu ladil se záměrem celkového designu, budil ty správné asociace a zároveň respektoval zadání klienta.
Psychologie fontů (R) je nástroj, který je založený 3 jednoduchých faktech:
- Každý font má svůj charakter a energii.
- Vnímání fontů člověkem má svá pravidla.
- Výběrem jakéhokoli fontu předáváte podvědomí druhého člověka jasné a konkrétní informace a emoce.
Navíc dá profesionálům do ruky konkrétní argumenty, jak výběr konkrétního fontu klientovi odůvodnit a předejít tak oblíbené otázce "a nebyl by tam lepší jiný font"?
MOHLO BY SE VÁM HODIT
Chcete získat know-how jak pracovat s psychologií fontů?
FONTY JAKO NÁSTROJ
V MARKETINGU
živý kurz v Praze a v Brně
Jediný kurz v ČR, určený pro grafiky, markeťáky, webdesignéry. Naučí vás, jak vědomě využívat asociace a neverbální řeči fontů v grafice a při tvoření vizuální identity klienta.
Chcete se poradit o konkrétním projektu?
INDIVIDUÁLNÍ KONZULTACE
po Skype
Někdy se ale stane, že potřebujete řešit něco jiného, než klasický výběr fontů na web, blog, e-book, atd. Proto nabízím individuální konzultace, kde můžeme probrat jakoukoli vaší otázku nebo dilema.
Chcete přehled fontů s psychologickým profilem?
FONTOTÉKA
online knihovna fontů
Máte na výběr tisíce fontů ve fotobankách, ale netušíte, jaký font je ten pravý?Zkuste Fontotéku. Přehled fontů podle typu osobnosti i s psychologickým profilem.
Budete hned vědět kdy a pro koho je můžete použít. A všechny mluví česky!
DESIGNEŘI O PSYCHOLOGII FONTŮ:
„Jako webdesignerka se setkávám s výběrem fontů velmi často. Vždy jsem k nim přistupovala obezřetně a s respektem, ale spíše tak, abych nevhodným fontem "nepokazila" celkový design webu. V grafice mám ráda čistotu a minimalismus, takže jsem v 90% případů skončila u jednoduchých bezpatkových fontů. Ty totiž nikoho neurazí, ale ani nenadchnou... Až díky Andree jsem objevila, jak velký rozdíl může udělat font "na míru" s designem a celkovou náladou webu.“
JANA ANDRÉSKOVÁ
webdesignerka
www.janaandreskova.cz
Nejvíc mne nadchlo zjištění, že se fonty dají vybírat i naprosto systematicky. Doposud jsem na to šla vyloženě intuitivně, což je super, ale funguje to dobře jen na vlastní projekty. U cizích webů to tak nedokážu. Myslela jsem si, že je potřeba tohle prostě nějak vycítit, "nasát někde ze vzduchu", což prostě neumím, a netušila jsem, jak by se to dalo naučit. Jenže ono to tak není! Nebo minimálně to tak být nemusí. Fonty se dají vybírat vědomě, bez pomoci Vesmíru a dalších zaříkávadel (to se nechci rouhat). A nejen, že jsem k tomuhle zjištění dospěla, rovnou jsem se to i naučila! Teda bude to chtít ještě praxi, trénink, cvik... ale teď už vím jak na to! Popravdě je tohle poznání i dost velká úleva.
PETRA VYMĚTALOVÁ
technická podpora pro počítačové blondýny
www.petravymetalova.cz