WEBINÁŘ FONTY A DUŠE
Jak obejít bariéry, které si podvědomě stavíme kolem emocí.
Pro lidi, kteří koučují, vedou terapie, kruhy, mastermindy.
Kdy mám věnovat čas výběru fontu, aby to dávalo smysl? Když mi dělají web, logo nebo když už ho mám hotový?
Pravý čas nastává, pokud si odpovíte ANO minimálně na 3 z následujících otázek:
Už za sebou máte desítky zakázek a přesně víte, s jakým typem lidí se vám spolupracuje nejlépe. Často mají stejné hodnoty a stejnou životní filosofii jako vy. Nerozčilují vás zapomínáním, pokud jste puntičkář, nebo přílišným hnidopišstvím, pokud jste nespoutaný vizionář. Prostě spolu pasujete a dokážete této shody využít ke spolupráci, která plyne radostně a v pohodě. A má skvělé výsledky. A často vás doporučí i dál. A vůbec, samá pozitiva a sociální jistoty.
No, a přesně pro tyto lidi má smysl vybírat font. Aby se líbil jim. Aby vás z něj cítili. Protože pak si je přitáhne.
→ Napište si ANO, pokud máte reálné zkušenosti s klienty, kteří jsou prostě boží.
Ještě důležitější bod, než ten předchozí. Jeden špatný klient vám může otrávit celý týden, jedna špatná recenze na webu vám může odradit 10 ideálních zákazníků. A není to tím, že by byl klient otrava nebo bylo prudičství jeho přirozená superschopnost (i když i takoví existují).
Prostě jste si nesedli. Nelíbilo se mu, že mluvíte pomalu a na konci schůzky od vás nemá check list s úkoly na další týden? Není to tím, že byste neuměli zrychlit nebo udělat seznam k odškrtávání. Je to tím, že vaše hodnota spočívá v něčem úplně jiném. V hledání souvislostí, vedení k vlastním rozhodnutím a osobní zodpovědnosti, například. A v tom jste se nepotkali.
Tím, že vyberete font, který vám takové klienty odradí, ještě než vám napíšou e-mail, šetříte čas, energii i nervy. Ale abyste to mohli udělat, musíte přesně vědět, jak takový váš prudič přesně vypadá.
→ Napište si ANO, pokud máte reálné zkušenosti s klienty, se kterými byla spolupráce očistec.
No samozřejmě, že to vím.
Ano? A řeknete mi to?
Jsem profesionální, mám velké zkušenosti, dokážu naslouchat a pro své klienty bych se rozkrájel/a.
Hmmm…
Vážím si všech, kteří mají tyto hodnoty a drží se jich. Ale upřímně, stejnou odpověď vám dá 90 % podnikatelů. A to, v čem se opravdu lišíte od konkurence, to jsou jiné věci.
Přijdete na ně, pokud se budete bavit s vašimi klienty. Jaké mají zkušenosti a co je důvod, kvůli kterému se vrací právě k vám. A hodně vám pomůže, když máte jasno v tom, s kým pracovat chcete a s kým ne. To může být také vaše konkurenční výhoda. Penzion má každý druhý, ale penzion pro motorkáře? Nebo kadeřnictví pouze pro Curly Girls? A nemusíte se bát ukázat i své divnosti.
→ Napište si ANO, pokud dokážete popsat alespoň 3 body, ve kterých jste úplně jiní než vaše (reálná, klidně uveďte jméno nebo firmu) konkurence.
*****
Pokud si nejste úplně jisti s odpovědí na první 3 otázky, pojďte se na to podívat společně. Na konzultaci nebo v online kurzu, vyberte si.
Anebo si to můžete si to otestovat 1x ročně na vlastní kůži, ve 4denním minikurzu ZDARMA Jak písmem na webu přitáhnout ideálního klienta.
Jak se to projeví?
Prostě web a vy jste odpojeni. Ale dřív, než začnete na něm dělat velké změny, zkuste jednu malou. Změnit font. Uvidíte, jak obrovský game changer to je.
→ Napište si ANO, pokud pro vás platí některá z odrážek v tomto bodě „jak se to projeví“.
Jsou chvíle, kdy cítíte, že jste překročili další mezník, posunuli se na vyšší úroveň. A potřebujete to promítnout i navenek. Je to úplně v pořádku, růst je život. A je v pořádku, že když vyrostete v jedné oblasti, potřebujete změnit i ty ostatní. Můžete k tomu dospět postupně anebo skokem, po nějaké velké změně, události, krizi nebo úspěchu. Je to, jako byste měli najednou pocit, že už nestačí rifle a tričko, ale máte chuť se začít na schůzky s klientem oblékat jinak. Možná profesionálněji, možná osobitěji…
→ Napište si ANO, pokud jste v poslední době podnikatelsky hodně vyrostli. Ideálně se podívejte na čísla v účetnictví.
Někdy při tom, jak rostete zjistíte, že máte chuť změnit píseček. Tento už vás nebaví, každého tam znáte a je tam velká mačkanice. Můžete začít nabízet stejné služby jiné cílové skupině. Nebo se dál věnovat pouze službě, kterou jste zatím nabízeli pouze okrajově. Anebo postupným testování a vyhodnocováním zjistíte, že váš původní ideální klient není tak úplně ideální, ale na celé čáře to vyhrává jiný, který stál nenápadně v pozadí. Možná, když se zaměříte vším, i výběrem písma, právě na něj, zase vás začne podnikání bavit.
→ Napište si ANO, pokud si při bilanci zakázek za poslední 3 měsíce vybavíte rychleji ty, které vás nebavily, než ty, které jste si užili.
O tomto hezky mluví Madla Čevelová, v našem rozhovoru pro podcast Řeč fontů.
„Nemůžete prodávat luxusní zboží v prostoru vietnamské večerky“.
Proč? Protože vám to lidé neuvěří. Takže pokud významně zdražujete a orientujete se najednou na movitější klientelu, holt budete muset investovat peníze do změny (nejen) fontu, aby působil profesionálně a odpovídal službám, které nabízíte. A věty typu „Doteď mi fungovalo Calibri“ fakt neobstojí.
→ Napište si ANO, pokud máte v plánu v příštím měsíci významně zdražit, nad rámec inflace.
Prostě máte roupy. Pak stojí za to zjistit, co za tím je. Může to být v podstatě každý z předchozích bodů. Zdá se vám, že konkurence vám přetahuje ty nejlepší klienty? Jak to asi dělá? Nebo máte pocit, že byste chtěli mít na webu něco originálnějšího, co bude víc vaše? Rádi byste změnu, posun někam dál? To vše je úplně v pořádku, na konzultaci si jednoduše ujasníte, co za vaší nespokojeností je.
→ Napište si ANO, pokud víte přesně, jaký font (web) má vaše největší konkurence, a napadlo vás, jestli se neinspirovat.
Pokud jste si přečetli všech 8 předchozích bodů, asi vám už došlo, že vybrat vědomě font tak, aby vyjadřoval vaše hodnoty, divnosti, oslovil ideálního klienta a odradil prudiče atd., to není jen tak. Vyžaduje to know-how, které není zdarma. Můžete si vybrat, jestli se naučíte vybírat fonty sami anebo si je necháte vybrat. Ale věřte mi, že výsledek stojí za to. Font je taková kotva v podnikání. Pro vás i pro ostatní.
→ Napište si ANO, pokud si uděláte prostor na měsíční kurz anebo vyčleníte pár tisíc na investici do konzultace.
Protože co si budeme povídat, pokud chcete vybírat font stylem „dejte tam něco, co bude čitelné“, tak nemusíte čekat na nějaký speciální čas. Stejně tak, pokud je pro vás důležité, aby byl font trendy a líbil se pokud možno každému.
Pokud jste se ale dostali do stádia, kdy si uvědomujete, že chcete prostě svůj font, který bude stejně osobitý jako váš rukopis, tak teď je ta pravá chvíle.
A pozor, osobitý si nepleťte s tím, že musí být něčím speciální, výjimečný, waw a nepřehlédnutelný. Kdepak. Osobitý znamená to, že je napasovaný na vaší osobnost. Bude vám s ním dobře pokaždé, když ho použijete. Lidé vás za ním uvidí a budou říkat: „ten se fakt k tobě hodí. Máte hodně společného.“
→ Napište si ANO, pokud naprosto věříte, že psychologie fontů funguje. A pokud si nejste jisti na 100 %, můžete si to otestovat, zdarma a na vlastní kůži, ve 4denním minikurzu ZDARMA Jak písmem na webu přitáhnout ideálního klienta.
Chystáte-li se na změnu fontu, mrkněte do e-booku Jak vybírat fonty, který vás změnou bezpečně provede.