Od 24. 1. Minikurz zdarma - JAK FONTY OVLIVNÍ ROZHODOVÁNÍ KLIENTŮ

Můžu pomocí fontu předstírat a manipulovat?

Můžu pomocí výběru fontu předstírat a manipulovat s podvědomím čtenářů? Otázka, kterou jsem v poslední době dostala vícekrát.
Ale ano, můžete.
Velmi snadno.

Výběr fontů je jako výběr kostýmu

Fonty jsou takový kabát, oblečení i makeup v jednom. Můžete si nalepit falešné tetování, rozpustit culík a udělat z něj drsný rozcuch, nalepit si umělé řasy.
Není problém hrát jinou roli na vymezeném území divadla, naopak, tomu se říká umění. Dobří herci sklízí úspěchy a slávu. Ale nezastírají, že jsou herci.
Pokud jste ale člověk, který staví své podnikání na své osobnosti, je velmi těžké udržet si dvě tváře.
Můžete přijít s požadavkem:
„Rozhodl jsem se, že se budu prezentovat jako Psanec, drsňák a nezávislák.
  • Můžeme vybrat písmo, které bude komunikovat drsňáctví a nezávislost. Necháte si zpracovat barevnou paletu i web drsňáka.
  • Můžete dokonce psát ve stylu drsňáka a dávat najevo, že názory druhých vás nezajímají.
Stane se z vás takový Bob Saint-Claire, muž z Acapulka.
Ale co se stane, pokud vykročíte z bezpečného prostoru imaginárního online světa a pozvou vás na konferenci, kongres, do televize? Začnete v panice shánět nalepovací tetování a vyházíte celou skříň, abyste zjistili, že v pastelových barvách se na drsňáka těžko hraje?
Pokud například čtete rádi blog a příspěvky na sítě člověka , který píše velmi razantním stylem, nezávislým, někdy arogantním. Jeho styl vám vyhovuje, oceňujete spát a neotřelé myšlenky, které prezentuje bez příkras a líbivých obalů, tak asi budete  zklamaní, pokud ho pak uslyšíte naživo a bude mít velmi milý projev, místy váhavý až nejistý. Takový styl člověka, se kterým si rádi popovídáte u kafíčka, a který ukončí rozhovor poděkováním a stará se, jestli je vše v pořádku.  Upřímně, možná se budete cítit podvedeně. 
„Já si přijdu nasosat dávku buřičství a nezávislosti a dostanu kafíčko a bábovku?“

Síla archetypů

Obě osobnosti mají své kouzlo a sílu. I drsňák i soused odvedle. Obě ráda poznám. Ale spadají do naprosto odlišného archetypu, tj. podvědomě od nich čekáme úplně jiné vystupování, chování,
stylistiku, intonaci, jinou slovní zásobu, jiné vyjadřování.
A když to pak smícháte na jednu hromadu, vychází vám z toho myšmaš, který má k podvědomí člověka jediný vzkaz:
„Tady je něco špatně.“
*****
Nemusíte znát svůj archetyp a pokud se rozhodnete jít cestou budování si velmi odlišné online identity, než doopravdy jste, můžete. A ano, fonty (i barvy a další elementy vizuální identity) vám v tom pomohou.
Ale promyslete si, jestli budete schopni dodržet tuto identitu i ve chvílích, kdy své klienty potkáte naživo. A kolik energie vám to vezme.
Jestli není lepší stavět na opravdových silných stránkách, spíš než na těch vykalkulovaných pro byznys. A vybrat si font, který vyjadřuje vás, aby lidé nebyli zklamaní, až vás potkají naživo.

Jestli vás zajímají další články o písmenkách a psychologii fontů, můžete se přihlásit k odběru článků a novinek, budu vám posílat další zajímavosti:

Nebo si zdarma vyzkoušejte kvíz, co vypoví o vaší osobnosti výběr fontů:
Andrea Grigerová
CO DĚLÁM? Ukazuji lidem, že fonty je ovlivňují každý den. Díky této neverbální řeči zvládnou předat nejenom informace, ale i pocity a emoce. Jsou sami sebou a přitahují zákazníky, kteří je právě takové ocení.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.