10 českých nadpisových fontů, které mají boží detaily.

Nenápadné detaily v písmu jsou něco, co může naprosto změnit hru. Pokud si zamilujete nějaký font během sekundy, tak to je většinou právě kvůli nim.

  • „Ty jo, já jsem si myslela, že jsem nejčistší minimalista, ale ta křivka u svislých tahů mě dostala!
  • „To K má bříško jak Ferda Mravenec! “
  • „ Jé, to je vtipné, on tam má obdélníček!“
  • „Když se na něj podívám, napadá mne Serge Gainsbourg ve sluchátkách a cigaretový kouř…“
  • „Jako když háčky vykukují z peřiny. Já bych se zavrtala…“
  • „Jako fakt tam je lístek? Počkej, musím vyzkoušet, jestli je v tomto písmenu taky.“ (minimálně 5 minut zábavy zaručeno)

 

Miluju typografy, kteří si dovedou hrát. Nemluvím o těch, kteří se snaží vytvářet prvoplánově zajímavé fonty, i za cenu ústupků čitelnosti.

Mluvím o těch, kteří znají tak dokonale anatomii písma, že si mohou dovolit do něj vložit drobný detail, který na první pohled nepostřehnete. Tedy vy ho vědomě nepostřehnete, ale vaše podvědomí ano. A právě na takovéto detaily reaguje nejvýrazněji. Užívá si je a odměnou je bouřlivá emocionální reakce. Pozitivní i negativní.

Může to být nepatrná křivka, tvar ampersandu, zakončení patek anebo třeba tečka nad I. Může to být kdekoli v písmu, diakritice i číslech. Některé takové detaily jsou mazaně skryté v kurzívě „obyčejného“ fontu, to je pak překvapení! Jiné vyniknou až v celé své kráse až v bold řezu.

A věřte mi, že když je umíte použít a využít, můžete si s textem i náladou čtenářů skvěle hrát. A právě tyto detaily je mohou vybudit z letargie a zahlcenosti obsahem.

Nedovedete si to úplně představit?

Pár vám jich ukážu.

Dekadence

Mohlo by to být obyčejné moderní patkové písmo stylu Bodoni. Výrazný kontrast, elegance, odstup, trošku snobárna, ale oops…

Jak uvidíte malé „r“, jsem si jistá, že nenechá nikoho chladným.

„Dým z cigarety, Serge Gainsbourg ve sluchátkách, a tenhle font! Ty zobáčky a to R! Je tak hroznej, až se mi líbí…“

Ano, tato slova patří právě k Viaodě. A neříkejte, že ten dým z cigarety a snahu provokovat necítíte.

 

Originální minimalista

 

Já chci něco maximálně jednoduchého. Nesnáším komplikace. Čisté, čitelné, prostě JSEM MINIMALISTA. Ale aby bylo jasné, minimalista estét. Takže aby to nebylo zase nudné. A když vyloučím všechny komplikované (rozuměj příliš tučné, s kontrastem, zaoblené, atd.) bezpatkové fonty (protože jiné nepřicházejí v úvahu), tak je to teda nuda je. A já jsem originál!

Je vám to povědomé? Tak to se mrkněte na Thasadith, nadpisový font, který vynikne nejlépe ve velikostech nad 55pt a pro čistokrevné minimalisty ideálně ve verzálkách. Maximálně jednoduchý, čisté linie, nekomplikované tvary písmen, ale!

Svislé tahy u písmen vás posadí na zadek. B, D, E, F, L… Jemné křivky, které nijak nenaruší minimalistovu touhu po jednoduchosti, ale přitom z písma dělají originál.

 

Láska je láska

 

Dekadence ani minimimalismus s vámi nic nedělají? Nebo se nebojíte říct:

„Miluju romantiku a nestydím se za to!“

Tak pokud nepotřebujete na první místo dát čitelnost, a text použijete jen jako emoční kotvu nebo krátký nadpis, mrkněte na Love Light. Jasně, je krásně romantický sám o sobě, ale my hledáme detaily, které jinde nenajdete. A tyhle srdíčka u verzálek jsou pro romantiky prostě boží!

Dovedete si je představit třeba na cedulkách se jmény na svatebním stole, nebo na svatebním oznámení? Já ano! Jsou totiž součástí textu, budí emoce a nemusíte se s nimi kreslit. 🙂

Jak takové fonty kombinovat?

Líbí se vám takové hraní s detaily?

Mně moc. Ale pozor, je to jako v módě. Pokud máte vkus a hledáte originální detaily, je pak obzvlášť důležité, s jakými dalšími kousky je zkombinujete. Když si dáte minimalistický náhrdelník na strakaté tričko, zanikne. Pokud doplníte romantické peříčkové náušnice čelenkou s růžičkami, vznikne z toho přeslazený mišmaš.

Pokud vybíráte k nadpisovým fontům s originálními detaily další fonty, pro podnadpisy nebo body text, dejte si velký pozor na to, jaké vyberete. Abyste kouzlo detailů podtrhli a ne zabili.

Možná si řeknete, je to jednoduché, k nadpisovým fontům se hodí vždy bezpatkové písmo. Ale není bezpatkové písmo jako bezpatkové písmo. Schválně se podívejte:

(klikněte na obrázek, zvětší se)

*****

A jestli nevíte, jak na to, pojďte se to naučit.

Otevírám pro vás online workshop Jak kombinovat fonty, na kterém se naučíte přemýšlet o kombinacích fontů tak, abyste při výběru písma pro grafiku i sociální sítě neztráceli hodiny hledáním a kombinováním fontů, které k sobě nikdy ladit nebudou.

A nezáleží na tom, jestli se grafikou živíte, jste virtuální asistenka, která ladí texty pro klienty anebo jste laik, kterého fonty prostě baví.

Umění poskládat k sobě fonty, které ladí, se vždy hodí! Více informací o workshopu najdete TADY, a kdo se přihlásí do 18. 5., získá super praktický bonus. 

*****

A pokud by vás zajímaly další nadpisové fonty, které mají boží detaily, můžete si stáhnout PDF soubor, ve kterém jich máte rovných 10.

 

 

Andrea Grigerová
CO DĚLÁM? Ukazuji lidem, že fonty je ovlivňují každý den. Díky této neverbální řeči zvládnou předat nejenom informace, ale i pocity a emoce. Jsou sami sebou a přitahují zákazníky, kteří je právě takové ocení.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.