LETNÍ LIMITKA - pro 20 lidí

Nabídka šitá na míru letnímu režimu, kdy máte čistou hlavu pro vylepšení vaší značky, ale nemáte chuť si domlouvat konzultace (ani peníze nazbyt). 

1. 7. - 31. 8. 2024

UKÁZKA ZMĚNY FONTU 

WWW.VEZNIK.CZ

„Díky konzultaci s Andreou Grigerovou jsem si uvědomil, že s fonty je to jako s oblečením. Můžu je vybírat jako konfekční hadry – náhodně a s vědomím, že mi nikdy nesednou jako ulité.

Svá slova můžu nasoukat třeba do upnutých šatů, které možná vypadají naoko dobře, ale já se v nich budu cítit nesvůj. Anebo si můžu nechat ušít fontový oblek na míru. Takový, který se bude dobře nosit, zdůrazní mé přednosti a padne do oka jen tomu typu lidí, se kterými chci spolupracovat.

A právě takové fonty teď díky Andreji zdobí můj web. Z konzultace jsem si ale odnesl mnohem víc než „jen” nové fonty. Andrea mě svými otázkami, radami a postřehy přiměla zvolat AHA tolikrát, že kdybych zrovna stál v trafice, vykoupil bych celou zásobu stejnojmenného bulvárního plátku.“

ROMAN VĚŽNÍK
Kouzelník se slovy
www.veznik.cz

CO DOKÁŽE ZMĚNA FONTU?

Někdy jsou změny obrovské, jindy stačí detail a vše si sedne úplně jinak. Původně měl Roman na webu klasické patkové písmo Merriweather, které grafik v rámci redesignu změnil na "moderní" zdobné patkové Playfair Display, doplněné v podnadpisech tučným bezpatkovým písmem. 

Merriweather měl duši, nová kombinace byla možná moderní a odlehčená, ale úplně ji postrádala. 

Když jsem viděla kdysi poprvé Romanův web (pár let zpátky), zapůsobil na mne jako docela odvaz. Věž, animace, specifický slovník... Považovala jsem ho za kreativce, který létá ve vzduchu a s lehkostí vymýšlí provokativní slogany. A k tomu patkový Merriweather, odtažité, klasické písmo. Nechápala jsem to, jako pěst na oko. Úplně mi to připomnělo "Podivína" a pana Magoria v říši hraček. 

Až během konzultace jsem to vše pochopila. Bylo mi najednou jasné, že patkové písmo je zcela na místě. Vychází z jeho stylu práce, který stojí na odpovědnosti, profesionalitě a preciznosti. V písmu jsme ubrali na strojenosti a škrobenosti a naopak přimíchali vřelost, empatii a vůni starého dobrého řemesla

Nevybrali jsme písmo "moderní", ani takové, které "frčí". Vybrali jsme písmo, které na vás zapůsobí stejně, jako rozhovor s Romanem. Má hloubku klasického patkového fontu, sílu kapitálek v nadpisech a spoustu lidskosti v kurzívě podnadpisů. Hluboké a opravdové. 

Vše vychází z jednoho písma - Vollkorn. A kreativní, kouzelnická část duše nepřijde zkrátka, krásně ji doplní ilustrace. 

 

Klikněte na obrázek, zvětší se.

PŘED - Playfair Display a bezpatkové písmo, navržené v rámci redesignu, PO - Vollkorn SC a Vollkorn.

PŘED - úplně původní Merriweather, PO - Vollkorn SC a Vollkorn. 

Na webu jsme si pohráli i s dynamikou nadpisů a podnadpisů, s řádkováním, mezerami, velikostí textů. I to hraje velkou roli ve vnímání textu jako celku. Zbývá dotáhnout logo, jako třešnička na dortu.