Andrea Grigerová

vyberu font, který vašim textům vdechne duši

Učím lidi používat fonty tak, aby dokázali být autentičtí nejen obsahem, ale i vizuální stránkou
svých textů a webů. Aby dokázali pouhým výběrem písma zabrnkat na tu pravou strunu.
Prostě aby se našli a aby si je našli ti správní lidé.

Jsem fontolog, který:

  • Vybere písmo, které osloví přesně vašeho ideálního klienta a odradí remcaly a prudiče. 
  • Naučí vás vybírat fonty podle jasných kritérií a ne stylem líbí/nelíbí. 
  • Uspořádá přednášku/workshop, která vám změní život.
    Bez nadsázky. Zjistíte, jak moc vás písmo ovlivňuje v každé minutě vašeho života, profesního i osobního. A jak efektivní nástroj to může být, zejména v marketingu. 

Vytrhnu vám trn z paty, v momentě, kdy:

  • Vám webař řekne "Vyberte si nějaký font na web, já vám ho tam nasadím" a vy vůbec netušíte, jaký je nejvhodnější, 
  • vám grafik ukáže pár návrhů, které se liší použitým písmem, a vy se nedokážete rozhodnout, jaký vybrat, 
  • vybíráte fonty stylem "líbí/nelíbí" a cítíte, že potřebujete jasná pravidla a kritéria, 
  • píšete knihu a záleží vám na tom, jak bude vypadat. 

 

Jak to dělám?

  • Vyberu fonty, které zapadnou do vizuální identity klienta, podpoří hodnoty značky a osloví přesně ideálního zákazníka.
  • Učím lidi vnímat neverbální řeč písma a předávat textem nejen informace, ale i pocity a emoce.
  • Mezi typografií, grafikou, webdesignem a marketingem. Píšu o tom články.

Oslovit Andreu ke konzultaci fontů byl jeden z nejlepších nápadů, které jsem pro svůj byznys mohla realizovat. Přesně mířené otázky vám pomohou nahlédnout na značku z jiné perspektivy. Zároveň vás dovedou k tomu, že vaše slova budou vypadat přesně jak potřebujete (třeba že to v tento moment ani netušíte, stejně jak jsem to netušila já  :)). V průběhu setkání jsem zažila několik zajímavých aha momentů u kterých by mě ani nenapadlo, že mohou souviset s fonty. Konzultace s Andreou může dodat vaší prezentaci úplně jiný rozměr a nemohu jinak než ji vřele doporučit .

PETRA RYBKOVÁ KURÁKOVÁ

Chcete si mne poslechnout nebo si přečíst
rozhovor či článek pro média?

Přednášky, podcasty, rozhovory

Článek pro DENÍK N, 27. 1. 2023  
Co o kandidátech prozrazuje písmo, které si vybrali na své billboardy? A může jim pomoci vyhrát volby?

Rozhovor s René Nekudou na téma Psychologie fontů a tvůrčí psaní.

Rozhovor pro Tyinternety na téma Příručka marketéra: Jak cíleně (vy)užívat fonty v marketingu?

Článek pro Creative Handles na téma Jak písmo ovlivňuje vaše zákazníky

Článek pro časopis FONT, odborné periodikum pro grafiky a typografy,
12. 6. 2023 Psychologie fontů

Článek pro Mladého podnikatele Na fontu záleží, jestli u vás lidé nakoupí

Amatérský záznam z přednášky Barcamp Brno 2019 Můžu výběrem písma ovlivnit, jak se lidé rozhodnou?

Článek pro Creative Handles na téma Jak správně vybrat font pro váš web

Host podcastu TVŮRCAST na téma Fonty jsou jako oblečení, vybírejte si je pečlivě

Podcast ŘEČ FONTŮ na téma Jak si vytvořit vlastní font

Rozhovor s Madlou Čevelovou na téma Psychologie fontů a marketing. 

Rozhovor pro Magazín Wonline na téma Najděte font, který je součástí vaší osobnosti i podnikání. 

Jak jsem se stala fontologem?

Stačí namixovat pár nesourodých ingrediencí, jako je studium umění u megalitů v Bretani, korporátní manažer IT a celoživotní láska k písmenkům. 

 

UMĚNÍ

Akademické vzdělání v oblasti umění  (PF MU Brno a École des Beaux Arts v Bretani) a celoživotní vášeň pro písmenka. Vím, že pouhé písmo stačí k tomu, abych předala jakoukoli emoci. A že ji mohu u publika cíleně vyvolat.

KOMUNIKACE

Vždy jsem velmi silně vnímala neverbální složku jakékoli komunikace. Ať to byla gesta, mimika nebo styl oblečení. Pracovala jsem dlouho na manažerských pozicích v korporátu, a komunikace byla základem mé práce. 

PRAXE

Od roku 2015 stovky konzultací a klientů, díky kterým jsem v praxi studovala souvislosti mezi charakterem písma a charakterem lidí. Po 4 letech jsem se posunula k přesahu psychologie fontů do marketingu. Věřím, že dobří grafici a webmasteři  charakter fontů vnímají a pracují s ním, ale málokdo vědomě.