VÝSLEDEK:

JSTE OSOBNOST
PŘEMÝŠLIVÁ A ZODPOVĚDNÁ

VÝSLEDEK:

JSTE OSOBNOST
PŘEMÝŠLIVÁ A ZODPOVĚDNÁ

Praktičtí, zodpovědní, profesionální, ale s ženskou empatií a citlivostí. Milujete vyváženost, harmonii a krásu. Ale nehledáte ji v laciných efektech, vyzývavosti nebo zdobnosti. Je vám vlastní smysl pro povinnost, dodržování závazků a řád. Nechodíte pozdě, neporušujete pravidla z lenosti a velmi pravděpodobně třídíte odpad. 

Nedovedete si představit svět bez knih a debata s vámi není nikdy povrchní, o počasí.

Kdybychom se dostali více do hloubky, zřejmě byste se zařadili do jedné ze skupin:  

  • Detailista - i když máte rádi krásno a estetiku, většinou skončíte u jednoduchosti, protože vám vadí nepraktické a zbytečné detaily. Každá divná tečka nad "i", každé písmenko, které zasahuje pod účaří, diskvalifikuje písmo z výběru. Vše musí sedět a ladit do poslední tečky. Doslova.
    Vaše hodnoty: JEDNODUCHOST, PRAKTIČNOST, SOULAD
  • Hloubavý/hloubavá - vždy hledáte smysl a opravdovost. Nevadí vám jednoduchost, nevybíráte věci na efekt, ale potřebujete je vnímat jako součást celku. Věříte, že tradice a pravidla mají svůj smysl. Působíte klidně a vyrovnaně. 
    Vaše hodnoty: SOUVISLOSTI, PŘEMÝŠLIVOST, TRADICE, KLID
  • Sofistikovaný/sofistikovaná - máte dokonalý vkus a estetické cítění, milujete vyváženost, hladké linie a jemný kontrast. Působíte sebejistě a dokonale, možná trošku nedostupně. Odrazuje vás přízemnost, přílišná romantika, usedlost, hrubost a tryskající emoce.
    Vaše hodnoty: VYVÁŽENOST, KRÁSA, PROFESIONALITA

 

Emoce hluboce prožíváte, jste cíťa, ale nemáte potřebu je ventilovat na veřejnosti. Možná je dokážete pustit ve slovech, ale forma zůstává decentní. Na úrovni a pořádkumilovní, můžete někdy působit i odtažitě. Často máte vrozenou potřebu zajímat se a pečovat o druhé. 

Ale právě díky této přirozené schopnosti umíte dát druhým pocit stability, jistoty a bezpečí. Práce vždy odvedená nejlépe, jak to jde, často bojujete s perfekcionalismem. Nevadí vám úkoly, termíny, práce pod přiměřeným tlakem. Milujete výzvy a málokdy selžete.  

Co nezvládáte, je práce v nepodporujícím prostředí a dusnu. Anebo tam, kde vám vaše práce nedává smysl - a to ne v přeneseném, subjektivním slova smyslu, ale doslova. Potřebujete vidět věci i akce v souvislostech a jakmile vám chybí, ztrácíte chuť a motivaci je realizovat. 

Vaše přednosti:

  • zodpovědnost
  • empatie
  • jdete pod povrch
  • smysl pro tradice
  • zajímáte se a pečujete
  • harmonie
  • řád a stabilita
  • jasná pravidla
  • praktičnost
  • snaha rozhodovat se s přihlédnutím k širšímu kontextu

 

Chcete vědět, jak tyto silné stránky i hodnoty komunikovat klientům?

Vyberte si font, který to zvládne za vás!

Vybrat ho můžeme spolu anebo si pořiďte FONTOTÉKU, online katalog českých fontů, tříděný podle výsledků FontoKvízu a s detailním popisem pro koho se hodí a pro koho ne.
Podívejte se na 3 ukázky, přímo z Fontotéky: 

1. Detailista

Jak působí CABIN? Klikněte >>>

Cabin mezi bezpatkovými fonty vyčnívá. Jeho šířka, tučnost a sklony ke geometrickým tvarům mu dávají stabilitu, která bezpatkovým fontům většinou chybí. Na nic si nehraje, ale není ani žádné obyčejné, nevýrazné ořezávátko. Když umíte dobře pracovat s velikostí písma a hierarchií nadpisů, může působit jako osobnost. Sympatické je i to, že si svou stabilitu brání a jako jeden z mála bezpatkových fontů nenabízí light řez – nechce působit jemně, elegantně ani minimalisticky. Jeho řezy začínají na Regular a končí na Bold. Nově k nim přibyly i Medium a SemiBold a odpovídající kurzívy. A mezi námi, kurzívy Cabinu jsou boží. Působí neuvěřitelně vyváženě, i když je písmo nakloněné. Mají vyvážený i poměr geometrických tvarů, křivek a linek, takže působí profesionálně a zároveň přátelsky. Cabin ocení lidé, kteří se vyjadřují jasně, bez omáčky, potřebují informace předat efektivně a s důrazem, ale jsou otevření, přátelští, společenští. Nenutí, netlačí, ale když něco řeknou, má to váhu. Nebude vyhovovat lidem jemným, hloubavým a takovým, kteří si potrpí na VIP a velmi formální přístup. A také kreativce nijak extra nenadchne, na ně je moc usedlý.

2. Hloubavý/á

Jak působí DOMINE? Klikněte >>>

Font, který dodá textu důraz. Silná osobnost, stabilní, co řekne, to má váhu. Ideální tam, kde hraje hlavní roli dlouhý text, mohou to být noviny, blog, zprávy ze světa financí. Má v sobě pečlivě vyváženou autoritu, profesionalitu a eleganci, ale díky drobným detailům v tvarech písma nepůsobí odtažitě nebo nudně. Písmena „a“, „s“ i „r“ mají v sobě dokonce krásné křivky, které z Domine dělají přes všechen důraz a ráznost gentlemana, který za maskou profesionála skrývá lidskost a vřelost. I když občas panuje pověra, že patkové fonty nepatří na web, tak právě Domine je na online použití jako dělaný. Navržený pro použití na webu, skvěle čitelný i ve velmi malých velikostech – od 11 pt, což je u patkových fontů opravdu výjimka. V nadpisech zase vynikne jeho přirozená autorita. Domine je jako vážený gentleman, který nosí dobře padnoucí oblek a drží se vzpřímeně. Vyzařuje klid, zdrženlivost a trpělivě a se zájmem vás poslouchá. Skvělý pro ty, kdo ocení jeho vnitřní sílu a smysl pro zodpovědnost, budí autoritu a respekt. Opravdu solitér, je jenom málo jiných typů fontů, se kterými by si mohl rozumět. Nehodí se pro lidi, kterým tyto vlastnosti připadají nudné, fádní a retro. Neuspokojí ani efektivní jedince, kteří možná ocení profesionalitu, ale potřebují rychlejšího a modernějšího parťáka. To se Domine raději posadí do ušáku s knihou a počká si na někoho, kdo jeho charakter ocení.

3. Sofistikovaný/á

Jak působí ABORETO? Klikněte >>>

Aboreto je… elegance sama. Písmo, které působí svými tahy křehce a zároveň důstojně. Velká písmena tady nekřičí, ale distingovaně si stojí za názorem. Je to písmo, které vás přenese do renesance, éry, ve které byly extrémně důležité proporce, harmonie a krása. Jemná krása, nezatížená přílišnou váhou, zdobností nebo náročnými křivkami. Projděte se po Římě nebo Neapoli, jsem si jistá, že jemu podobné najdete vytesané do mnohého kamene. Aboreto je nadpisové písmo – obsahuje pouze velká písmena. Štíhlé linie, které v sobě přesto nesou výrazný kontrast. Jemné rozšíření v zakončení tahů, které písmu dodávají stabilitu a důvěryhodnost, ale nezatěžují ho ani náznakem patek. Jediná zdobná křivka u písmene „R“ dokáže celému fontu vdechnout jemnou ženskou energii. V porovnání s ní působí tolik používaná Cinzel (písmo podobného charakteru) jako těžkopádná dáma. Koho osloví? Ženy, které hledají rovnováhu, sofistikovanou eleganci a harmonii. Ženy, které mají rády krásné věci a neváhají tuto potřebu dát na jedno z prvních míst žebříčku priorit.

FONTY VÁM PŘITÁHNOU NEBO ODRADÍ KLIENTY

Pokud vás zaujalo, kolik toho na sebe prozradíte výběrem 12 fontů, tak věřte, že to  není náhoda. Kvíz je založený na zkušenostech ze stovek konzultací. Konzultace nabízím od roku 2017, kdy jsem založila obor Psychologie fontů®. 

Výběrem písma na web, předáváte jasné a konkrétní informace o vaší značce podvědomí klienta.
Můžete si cíleně vybrat takové, kterými přitáhnete ideálního zákazníka a odradíte potížisty.

Fonty na nás působí jak svým vzhledem, tak díky asociacím, které v nás probouzí. Sklon písma, řád, chaos, křivky, mezery, poměry výšky a šířky písmen, to vše hraje roli a okamžitě ovlivňuje naše vnímání. A vzbudí EMOCE. A emoce hrají ve světě marketingu a podnikání klíčovou roli. Díky nim dokážete oslovit konkrétní cílovou skupinu, přitáhnout pozornost tam, kde potřebujete (třeba na to správné tlačítko) anebo vyhrát prezidentské volby. 

Zkrátka a dobře, v online i offline světě není možné oddělit formu a obsah textu, a z marketingového hlediska dokáže právě font sám o sobě zásadně zásadně ovlivnit to, jak vnímáme obsah sdělení. Je v něm důvěra a spolehlivost, nebo lehkost a nadsázka?