PRAKTICKÁ A EFEKTIVNÍ
Racionální, šikovná a schopná. Vždy na první pohled hodnotíte racionální parametry, jako: "dá se text dobře přečíst?", nebo "mám čas zdržovat se výběrem písma?". Emoce v praktickém životě dokážete upozadit, tíhnete k efektivním a jednoduchým řešením, které přemíra pocitů jenom komplikuje.
Prostě takové "mužské" přemýšlení, rozčiluje vás rozvláčné plkání a debaty o ničem, potřebujete, aby byla diskuze efektivní a k věci. Ustojíte i časový pres, zvýšený hlas a hádky.
Kdybychom se dostaly více do hloubky, zřejmě byste se zařadila do jedné ze skupin:
- Minimalistka - vyznává maximální jednoduchost a rozčilují ji veškeré zbytečnosti, vycpávky (slovní i zdobné), komplikování věcí a nelogická a rozvláčná argumentace.
-
Profesionálka - emoce stranou, důležitá je objektivní a jasná komunikace, bez zbytečností a matoucích detailů.
-
Pohodářka - je uvolněnější než ostatní typy, dovolí si ležérnost a nedokonalosti, ale má ráda pravidelnost a řád. Velmi empatická, ale nemá potřebu jakkoli vyčnívat.
- Akční žena - Fonty jdou mimo její pozornost, nemá čas ani potřebu je řešit. Je rychlá, akční, společenská a nezabývá se zbytečnostmi.
Ve všech případech nemáte chuť řešit zbytečnosti, kladete velký důraz na praktičnost (u fontů čitelnost a jasné tvary) a nekomplikovanost. A v podstatě vás vůbec neuráží ani maximální jednoduchost, kterou ostatní typy nazvou "nudnou". Nemáte potřebu být autentická za každou cenu, nosit extravagantní doplňky ani ukazovat veřejně všechny své emoce.
Dokážete se většinou rychle rozhodovat a nemáte potřebu hloubat nad nesmrtelností chrousta. A často jste soutěživá. 🙂
Vaše přednosti:
- efektivita
- řád
- rozhodost
- schopnost organizovat
- smysl pro detail
- schopnost odbourat zbytečnosti
- dar soustředit se na to podstatné
Pobavily jste se?
Test je samozřejmě povrchní, ve 12 otázkách není možné zanalyzovat lidskou osobnost, přesto je v něm mnoho zkušeností vypozorovaných během stovek konzultací.
Vnímání fontů člověkem má svá pravidla a jejich výběrem předáváte jasné a konkrétní informace podvědomí čtenáře. Fonty na nás působí jak svým vzhledem, tak díky asociacím, které v nás probouzí. Sklon písma, řád, chaos, křivky, mezery, poměry výšky a šířky písmen, to vše je součástí vzhledu fontu a okamžitě ovlivňuje naše vnímání. A vzbudí EMOCE.
A emoce hrají ve světě marketingu a podnikání klíčovou roli. Díky nim dokážete oslovit konkrétní cílovou skupinu, přitáhnout pozornost tam, kde potřebujete (třeba na to správné tlačítko) anebo vyhrát prezidentské volby.
Zkrátka a dobře, v online i offline světě není možné oddělit formu a obsah textu, a z marketingového hlediska dokáže právě font sám o sobě zásadně zásadně ovlivnit to, jak vnímáme obsah sdělení. Je v něm důvěra a spolehlivost, nebo lehkost a nadsázka?
CHCETE VĚDĚT VÍC?
Pokud vás téma psychologie fontů zaujalo, můžete se přihlásit do 4 denního minikurzu Jak písmem na webu přitáhnout ideálního klienta. Probíhá od 10. 4. a koná se 1x za rok.
Font, použitý na webu nebo na vizitce, vyjadřuje osobitost, ovlivňuje vnímání a dokresluje celkový dojem. Má moc přitáhnout ty správné klienty a odradit ty ostatní. Dovoluje vyjádřit atributy, jako je důvěra, jednoduchost, péče, něžnost nebo síla. Proto dává smysl věnovat volbě fontu stejnou pozornost jako výběru barev, ilustračních fotografií nebo sloganu. A proto považuji psychologii fontů za velmi užitečný marketingový nástroj.