„Mami, to voní po Zuzce.“ Je to už 8 let, kdy stálo přede mnou to pětileté blonďaté a v ruce drželo spodní košilku s princeznou Elsou. V očích překvapení, pak pusinka do nešťastného rohlíčku.
„Já chci Zuzku…“.
Zuzanka byla kamarádka od malička, která se odstěhovala, a už jen občas si u nás pohrála nebo přespala. Košilku tady asi nechala – byla náhradní, čistá, voňavá. A vůně pracího prášku, který moje malá cítila 2 roky ve školce z kamarádky, se přetavila na obraz Zuzanky.
Slova málokdy vyvolají emoce. Musí mít s sebou doprovod, spouštěč, který je probudí.
Slovo „kapesník“ ve mně žádné emoce nevyvolává. Možná představu rýmy, ale nic to se mnou nedělá :-).
Když jsem po 20 letech našla v hermeticky uzavřené krabičce na poklady z dospívání kapesník, byla jsem překvapená, co tam dělá. Kdo by si schovával kapesník. Ale jakmile jsem přivoněla – už to tam všechno bylo. Těšení se, že ho jen zdálky uvidím, ta radost, když jsme vedle sebe náhodou seděli, a moment, ve kterém jsem kapesník dostala „NA, TADY MÁŠ…“. Ještěže tenkrát nebyly papírové.
A viděli jste Ratatouille? Tu pohádku pro děti? Číšník nese jídlo na stůl obávanému kritikovi, který se už už těší, jak ho rozcupuje zdrcující kritikou. Ale jakmile ucítí vůni jídla, v hlavě mu začne běžet film: dětství, doma, maminčino jídlo, které zažene všechna trápení.
Vztek mizí a pocit bezpečí a lásky zůstává.
Emoce nejlépe předají informace, dají jim náboj a nezapomenutelnost.
Chcete-li zaujmout ve vánoční tlačenici, najděte tu správnou emoci, kterou chcete předat.
Jaká je ta vaše vánoční atmosféra? Je to dětská radost a víra v zázraky? Je to teplo domova a vůně dobrého jídla? Anebo elegance a jedinečnost třpytek a luxusu vánočního večírku?
Jak ji najdete, pak už stačí ji vložit do fontu.
Písmo dokáže předat emoce stejně spolehlivě, jako vůně.
Pojďte, popovídáme si o tom na webináři zdarma, ve středu 18. října. Ukážeme si, jak najít svůj vánoční font, který vám pomůže tvořit atmosféru na sociálních sítích. Abyste zaujali a zazářili.
Klíčové vzpomínky jsou tvořeny emocemi . A emoce mají schopnost je zpětně vyvolat.
P.S. Mami, to voní po babičce z Telče, co to dělá u mně v pokojíčku? Vyčítavě vysunula bradičku, a podávala mi tričko. Tričko, které mohlo být moje, manželovo, a jen barva ho vyřadila ze šatníku mých synů. Sárinčino podvědomí vedené čichem ho zařadilo přesně. Čekala jsem otázku „Kdy babička zase přijede?“