VÝSLEDEK:

JSTE OSOBNOST
PRAKTICKÁ A EFEKTIVNÍ

VÝSLEDEK:

JSTE OSOBNOST
PRAKTICKÁ A EFEKTIVNÍ

Praktický, rychlý a schopný. Vždy na první pohled hodnotíte racionální parametry, jako: „dá se text dobře přečíst?“, nebo „mám čas zdržovat se výběrem písma?“. Emoce v praktickém životě dokážete upozadit, tíhnete k efektivním a jednoduchým řešením, které přemíra pocitů jenom komplikuje. 

Prostě takové „mužské“ přemýšlení, rozčiluje vás rozvláčné plkání a debaty o ničem, potřebujete, aby byla diskuze efektivní a k věci.  Ustojíte většinou i časový pres, zvýšený hlas nebo konfliktní situace.

Kdybychom se dostali více do hloubky, zřejmě byste se zařadili do jedné ze skupin:  

  • Minimalista - vyznává maximální jednoduchost a rozčilují vás veškeré zbytečnosti, vycpávky (slovní i zdobné), komplikování věcí a nelogická a rozvláčná argumentace. 
    Vaše hodnoty: JEDNODUCHOST, ČISTOTA, EFEKTIVITA
  • Profesionál - emoce stranou, důležitá je objektivní a jasná komunikace, bez zbytečností a matoucích detailů. 
    Vaše hodnoty: PROFESIONALITA, EFEKTIVITA, SROZUMITELNOST.

  • Pohodář - je uvolněnější než ostatní typy, dovolí si ležérnost a nedokonalosti, ale má rád pravidelnost a řád. Přátelský, empatický, ale nemá potřebu jakkoli vyčnívat. 
    Vaše hodnoty: JEDNODUCHOST, OTEVŘENOST, PŘÁTELSKÝ PŘÍSTUP.

 

Mimo tyto tři základní typy, existuje ještě další:

Akční a pragmatický typ - Fonty jdou mimo vaší pozornost, nemáte čas ani potřebu je řešit. Jste rychlí, akční, společenští a nezabýváte se zbytečnostmi. Pokud do něj patříte, zřejmě jste sem zabloudili omylem, z nudy, na základě sázky nebo s pocitem „to se musím podívat, co je to za nesmysl, nějaká psychologie fontů...“.

*****

Ve všech případech nemáte chuť řešit zbytečnosti, kladete velký důraz na praktičnost (u fontů čitelnost a jasné tvary) a nekomplikovanost. A v podstatě vás vůbec neuráží ani maximální jednoduchost, kterou ostatní typy nazvou "nudnou". Nemáte potřebu být autentičtí za každou cenu, nosit extravagantní doplňky ani debatovat veřejně o emocích, natož o vlastních emocích. 

Dokážete se většinou rychle rozhodovat a nemáte potřebu hloubat nad nesmrtelností chrousta. A velmi často jste soutěživí. 🙂

Vaše silné stránky:

  • efektivita
  • řád
  • rozhodost
  • schopnost organizovat
  • smysl pro detail
  • schopnost odbourat zbytečnosti
  • dar soustředit se na to podstatné

Chcete vědět, jak tyto silné stránky i hodnoty komunikovat klientům?

Vyberte si font, který to zvládne za vás!

Vybrat ho můžeme spolu anebo si pořiďte FONTOTÉKU, online katalog českých fontů, tříděný podle výsledků FontoKvízu a s detailním popisem pro koho se hodí a pro koho ne.
Podívejte se na 3 ukázky: 

1. Profesionál

Jak působí MARTEL SANS? Klikněte >>>

Víte, kdo byl Charles Martel? Zachránil Evropu proti Saracénům, hrdina bitev v osmém století, otec Pipina Krátkého a děda Karla Velikého. Dýchla na vás z historie šlechtická krev a tradice? Tak právě toto najdete ve fontu Martel Sans. Tradiční bezpatkové písmo, které má klasické proporce a jemný kontrast. Právě ten mu dodává na ušlechtilosti a odliší ho od jednoduchých forem ostatních bezpatkových fontů typu Open Sans. Kontrast a jemné zaoblení písmen mu dodávají dynamiku a rytmus. Výhod má mnoho, od univezálních a čistých tvarů přes velmi dobrou čitelnost i v malých velikostech až po velkou škálu řezů. Extra light je jemný, distingovaný, Black důrazný, a přitom není tvrdý nebo nátlakový. Martel Sans je neuvěřitelně přizpůsobivý. Bude oslovovat lidi, kteří chtějí jednoduchost, ale ne obyčejnost. Klasiku, ale ne patkové písmo. Jemnost, ale ne ženskou energii. Není pro zaryté minimalisty, kteří hledají maximální jednoduchost, ani akční typy s tahem na branku. Nemá v sobě ani hloubku a uzemněnost, to hledejte v jeho patkovém bratranci (Martel). Ale jinak je překvapivě univerzální.

2. Minimalista

Jak působí DOSIS? Klikněte >>>

Font, který klame tělem. Na první pohled působí zhuštěně, technicky, prostě jednoduché bezpatkové písmo. Ale na ten druhý zjistíte, že má v sobě zaoblení, která mu dodávají hravost a ležérní, nezávazný tón. Stvořil ho argentinský designér Edgar Tolentino a jeho tým a povedlo se jim vytvořit bezpatkové písmo, které skvěle kombinuje moderní vzhled s hravostí. Univerzální font, který je jednoduchý, ale má v sobě i špetku originality. Má širokou škálu řezů, od ExtraLight po ExtraBold, tak si můžete hrát s tím, jestli chcete hravost lehkou, nebo důraznější. Prostě když potřebujete přátelské písmo, ale přitom nechcete slevit z tempa a akce, Dosis může být skvělá volba. Žádná rozevřená náruč, ve které se můžete vypovídat, ale rychlé řešení, při kterém se nemusíte cítit ve stresu a pod tlakem. Má všechny vlastnosti zhuštěného bezpatkového písma – akci a přímost, ale zaoblení mu dodává bezprostřednost a přátelskou stmosféru. Působí moderně a vesele. Ale pozor, stále má v sobě racionální, technický nádech, takže žádná romantika ani elegance. Hodí se pro ty, kdo hledají moderní a přátelský styl. Potřebují řád a pravidelnost, ale rádi by je okořenili špetkou ležérnosti a neformálnosti. Ideální pro projekty týkající se vzdělávání a technologií, protože pokud hledáte hloubku, důvěru anebo romantiku a eleganci, tak tam vám Dosis moc nepomůže.

3. Pohodář

Jak působí KALAM? Klikněte >>>

Kalam je ručně psaný font, vyloženě sympaťák. Ale puntičkářský sympaťák. Je pravidelný, srovnaný, nikde nepřečnívá, písmenka v jedné lajně a v jenom směru. Ale má v sobě švih. Je velmi dobře čitelný (v rámci kategorie ručně psaných fontů), písmenka jsou příjemně zaoblená, žádné ostré hrany, s každým chce vycházet po dobrém. Nečekejte od něj žádné velké emoce ani kreativitu umělců. I když je ručně psaný, stojí nohama na zemi. Možná tou puntičkářskou srovnaností. Je organizovaný, má řád a z něj nevybočuje. Proto se skvěle hodí na různé taháky a návody, pokud je chcete odlehčit. Stejně tak se hodí na tlačítka, popisky u obrázků nebo šipek. Působí, jako kdyby text někdo rychle načrtnul rukou, je osobní a nefomální. Ale pečlivý. Přivítají ho lidé, kteří hledají neformální, příjemnou společnost, ale vědí, co dělají a mají to v hlavě srovnané. Vědí, že je nebude zatěžovat velkými emocemi a nebude na ně ani tlačit. Naopak vůbec se nehodí pro hloubavé lidi, kteří potřebují jít až na dřeň, ke kořenům problémů nebo provázet lidi těžkou životní etapou. Na to je moc odlehčený a trošku i povrchní. Stejně tak není vhodný pro lidi, kteří se berou vážně nebo mají na prvním místě profesionální dojem. Je to holt kamarád. Obyčejný, i když do deště.

FONTY VÁM PŘITÁHNOU NEBO ODRADÍ KLIENTY

Pokud vás zaujalo, kolik toho na sebe prozradíte výběrem 12 fontů, tak věřte, že to  není náhoda. Kvíz je založený na zkušenostech ze stovek konzultací. Konzultace nabízím od roku 2017, kdy jsem založila obor Psychologie fontů®. 

Výběrem písma na web, předáváte jasné a konkrétní informace o vaší značce podvědomí klienta.
Můžete si cíleně vybrat takové, kterými přitáhnete ideálního zákazníka a odradíte potížisty.

Fonty na nás působí jak svým vzhledem, tak díky asociacím, které v nás probouzí. Sklon písma, řád, chaos, křivky, mezery, poměry výšky a šířky písmen, to vše hraje roli a okamžitě ovlivňuje naše vnímání. A vzbudí EMOCE. A emoce hrají ve světě marketingu a podnikání klíčovou roli. Díky nim dokážete oslovit konkrétní cílovou skupinu, přitáhnout pozornost tam, kde potřebujete (třeba na to správné tlačítko) anebo vyhrát prezidentské volby. 

Zkrátka a dobře, v online i offline světě není možné oddělit formu a obsah textu, a z marketingového hlediska dokáže právě font sám o sobě zásadně zásadně ovlivnit to, jak vnímáme obsah sdělení. Je v něm důvěra a spolehlivost, nebo lehkost a nadsázka?