Praktický, rychlý a schopný. Vždy na první pohled hodnotíte racionální parametry, jako: „dá se text dobře přečíst?“, nebo „mám čas zdržovat se výběrem písma?“. Emoce v praktickém životě dokážete upozadit, tíhnete k efektivním a jednoduchým řešením, které přemíra pocitů jenom komplikuje.
Prostě takové „mužské“ přemýšlení, rozčiluje vás rozvláčné plkání a debaty o ničem, potřebujete, aby byla diskuze efektivní a k věci. Ustojíte většinou i časový pres, zvýšený hlas nebo konfliktní situace.
Kdybychom se dostali více do hloubky, zřejmě byste se zařadili do jedné ze skupin:
- Minimalista - vyznává maximální jednoduchost a rozčilují vás veškeré zbytečnosti, vycpávky (slovní i zdobné), komplikování věcí a nelogická a rozvláčná argumentace.
Vaše hodnoty: JEDNODUCHOST, ČISTOTA, EFEKTIVITA -
Profesionál - emoce stranou, důležitá je objektivní a jasná komunikace, bez zbytečností a matoucích detailů.
Vaše hodnoty: PROFESIONALITA, EFEKTIVITA, SROZUMITELNOST. -
Pohodář - je uvolněnější než ostatní typy, dovolí si ležérnost a nedokonalosti, ale má rád pravidelnost a řád. Přátelský, empatický, ale nemá potřebu jakkoli vyčnívat.
Vaše hodnoty: JEDNODUCHOST, OTEVŘENOST, PŘÁTELSKÝ PŘÍSTUP.
Mimo tyto tři základní typy, existuje ještě další:
Akční a pragmatický typ - Fonty jdou mimo vaší pozornost, nemáte čas ani potřebu je řešit. Jste rychlí, akční, společenští a nezabýváte se zbytečnostmi. Pokud do něj patříte, zřejmě jste sem zabloudili omylem, z nudy, na základě sázky nebo s pocitem „to se musím podívat, co je to za nesmysl, nějaká psychologie fontů...“.
*****
Ve všech případech nemáte chuť řešit zbytečnosti, kladete velký důraz na praktičnost (u fontů čitelnost a jasné tvary) a nekomplikovanost. A v podstatě vás vůbec neuráží ani maximální jednoduchost, kterou ostatní typy nazvou "nudnou". Nemáte potřebu být autentičtí za každou cenu, nosit extravagantní doplňky ani debatovat veřejně o emocích, natož o vlastních emocích.
Dokážete se většinou rychle rozhodovat a nemáte potřebu hloubat nad nesmrtelností chrousta. A velmi často jste soutěživí. 🙂
Vaše silné stránky:
- efektivita
- řád
- rozhodost
- schopnost organizovat
- smysl pro detail
- schopnost odbourat zbytečnosti
- dar soustředit se na to podstatné
Chcete vědět, jak tyto silné stránky i hodnoty komunikovat klientům?
Vyberte si font, který to zvládne za vás!
Vybrat ho můžeme spolu anebo si pořiďte FONTOTÉKU, online katalog českých fontů, tříděný podle výsledků FontoKvízu a s detailním popisem pro koho se hodí a pro koho ne.
Podívejte se na 3 ukázky:
1. Profesionál
Jak působí MARTEL SANS? Klikněte >>>
2. Minimalista
Jak působí DOSIS? Klikněte >>>
3. Pohodář
Jak působí KALAM? Klikněte >>>
FONTY VÁM PŘITÁHNOU NEBO ODRADÍ KLIENTY
Pokud vás zaujalo, kolik toho na sebe prozradíte výběrem 12 fontů, tak věřte, že to není náhoda. Kvíz je založený na zkušenostech ze stovek konzultací. Konzultace nabízím od roku 2017, kdy jsem založila obor Psychologie fontů®.
Výběrem písma na web, předáváte jasné a konkrétní informace o vaší značce podvědomí klienta.
Můžete si cíleně vybrat takové, kterými přitáhnete ideálního zákazníka a odradíte potížisty.
Fonty na nás působí jak svým vzhledem, tak díky asociacím, které v nás probouzí. Sklon písma, řád, chaos, křivky, mezery, poměry výšky a šířky písmen, to vše hraje roli a okamžitě ovlivňuje naše vnímání. A vzbudí EMOCE. A emoce hrají ve světě marketingu a podnikání klíčovou roli. Díky nim dokážete oslovit konkrétní cílovou skupinu, přitáhnout pozornost tam, kde potřebujete (třeba na to správné tlačítko) anebo vyhrát prezidentské volby.
Zkrátka a dobře, v online i offline světě není možné oddělit formu a obsah textu, a z marketingového hlediska dokáže právě font sám o sobě zásadně zásadně ovlivnit to, jak vnímáme obsah sdělení. Je v něm důvěra a spolehlivost, nebo lehkost a nadsázka?