
FONTY & BRANDING
Font tvoří identitu značky.

Fonty jsou jako oblečení, ve kterém přijdete na obchodní schůzku.
Brand je nepopsatelná esence vnímání značky.Je duší firmy i osobního podnikání. Okamžitě v podvědomí člověka spustí jasné asociace, které zásadně ovlivní:
- cílovou skupinu, která bude na značku reagovat pozitivně
- cílovou skupinu, kterou značka spolehlivě odradí
Vnímání fontů člověkem má svá pravidla a jejich výběrem předáváte jasné a konkrétní informace podvědomí čtenáře. Je důležité, aby tyto informace byly v souladu s vizuální identitou značky a podpořily její hodnoty.
Proč je výběr fontů pro značku zásadní?
Psychologie fontů není o hledání „nejhezčího, nezvyklého, atraktivního, zajímavého…“ fontu. Takového, který se všem bude líbit. Není o hledání fontu, ze kterého si všichni sednou na zadek.
Správně vybraný font:
- Definuje hodnoty značky
- Dokáže jednoznačně odlišit značku od konkurence.
- Je základem komunikačního a grafického manuálu
- Vyvolává v lidech očekávání a emoce, které poté značka uspokojí.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Nikdy jste o psychologii fontů neslyšeli? Začněte tady.
PROČ A JAK VYBÍRAT FONTY
e-book zdarma
E-book zdarma, ve kterém se dočtete k čemu vám psychologie fontů je. Navíc získáte odkazy ke stažení 5 netradičních fontů, které mluví česky i s jejich kompletním psychologickým profilem.

Chcete získat know-how jak pracovat s psychologií fontů?
FONTY JAKO NÁSTROJ
V MARKETINGU
živý kurz v Praze a v Brně
Jediný kurz v ČR, určený pro grafiky, markeťáky, webdesignéry. Naučí vás, jak vědomě využívat asociace a neverbální řeči fontů v grafice a při tvoření vizuální identity klienta.

Chcete přehled fontů s psychologickým profilem?
FONTOTÉKA
online knihovna fontů
Máte na výběr tisíce fontů ve fotobankách, ale netušíte, jaký font je ten pravý?Zkuste Fontotéku. Přehled fontů podle typu osobnosti i s psychologickým profilem.
Budete hned vědět kdy a pro koho je můžete použít. A všechny mluví česky!
MARKETING DESIGNER O PSYCHOLOGII FONTŮ:
„Tak ako farby či logo, tak aj font je jedným z elementov, ktoré spoločne tvoria celkovú identitu značky. Aj keď sú fonty často opomínané a vyberané zhurta a na poslednú chvíľu, sú nositeľom najpodstatnejších vlastností brandu. Komunikujú hodnoty, dopĺňajú logo a taktiež dávajú vyniknúť jedinečnosti značky. Mnohokrát sú natoľko špecifické, že na nich stojí celý brand - napríklad CocaColu si bez svojho typického fontu už nevieme ani predstaviť.“

LENKA SIVÁ
marketing designer ve společnosti STRV