FONTY & BRANDING

Font tvoří identitu značky.

Fonty jsou jako oblečení, ve kterém přijdete na obchodní schůzku.

Brand je nepopsatelná esence vnímání značky.Je duší firmy i osobního podnikání.  Okamžitě v podvědomí člověka spustí jasné asociace, které zásadně ovlivní

  • cílovou skupinu, která bude na značku reagovat pozitivně
  • cílovou skupinu, kterou značka spolehlivě odradí

Vnímání fontů člověkem má svá pravidla a jejich výběrem předáváte jasné a konkrétní informace podvědomí čtenáře. Je důležité, aby tyto informace byly v souladu s vizuální identitou značky a podpořily její hodnoty. 

Proč je výběr fontů pro značku zásadní?

Psychologie fontů není o hledání „nejhezčího, nezvyklého, atraktivního, zajímavého…“ fontu. Takového, který se všem bude líbit. Není o hledání fontu, ze kterého si všichni sednou na zadek.

Správně vybraný font:

  1. Definuje hodnoty značky
  2. Dokáže jednoznačně odlišit značku od konkurence.
  3. Je základem komunikačního a grafického manuálu
  4. Vyvolává v lidech očekávání a emoce, které poté značka uspokojí.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Nikdy jste o psychologii fontů neslyšeli? Začněte tady.

PROČ A JAK VYBÍRAT FONTY

e-book  zdarma

E-book  zdarma, ve kterém se dočtete k čemu vám psychologie fontů je. Navíc získáte odkazy ke stažení 5 netradičních fontů, které mluví česky i s jejich kompletním psychologickým profilem.

Chcete získat know-how jak pracovat s psychologií fontů?

FONTY JAKO NÁSTROJ
V MARKETINGU

živý kurz v Praze a v Brně

Jediný kurz v ČR, určený pro grafiky, markeťáky, webdesignéry. Naučí vás, jak vědomě využívat asociace a neverbální řeči fontů v grafice a při tvoření vizuální identity klienta.   

Chcete přehled fontů s psychologickým profilem?

FONTOTÉKA

online knihovna fontů

Máte na výběr tisíce fontů ve fotobankách, ale netušíte, jaký font je ten pravý?Zkuste Fontotéku. Přehled fontů podle typu osobnosti i s psychologickým profilem.
Budete hned vědět kdy a pro koho je můžete použít. A všechny mluví česky!

MARKETING DESIGNER O PSYCHOLOGII FONTŮ:

„Tak ako farby či logo, tak aj font je jedným z elementov, ktoré spoločne tvoria celkovú identitu značky. Aj keď sú fonty často opomínané a vyberané zhurta a na poslednú chvíľu, sú nositeľom najpodstatnejších vlastností brandu. Komunikujú hodnoty, dopĺňajú logo a taktiež dávajú vyniknúť jedinečnosti značky. Mnohokrát sú natoľko špecifické, že na nich stojí celý brand - napríklad CocaColu si bez svojho typického fontu už nevieme ani predstaviť.“

LENKA SIVÁ
marketing designer ve společnosti STRV