FONTY JAKO NÁSTROJ V MARKETINGU
Proniknete do fascinujícího světa fontů, který vám ukáže, jak snadné je vdechnout textu duši.
KDY VÁM WORKSHOP ULEHČÍ PRÁCI?
Jste marketingový specialista
- Když jste zodpovědní za výběr fontu na grafických návrzích a váš vkus se zásadně liší od vkusu grafika.
- Když grafik pořád nechápe, "jaký font tam chci", a že ani jedna z těch deseti předložených variant není ta pravá.
- Když je vaše noční můra klientova otázka "a proč zrovna tenhle font, jiný by tam nebyl?".
Jste grafik/grafička
- Když nedokážete dostat z klienta, jaký font si asi představuje, když ani jedna z deseti předložených variant není ta pravá.
- Když vybíráte fonty stylem "líbí, nelíbí", ale cítíte, že by to chtělo pevnou půdu pod nohama.
- Když potřebujete argumenty, jak si u klienta vybraný font obhájit a uhájit.
Jste brand manažer/ka
- Když potřebujete bravurně ovládnout výběr fontu, jako další dílek skládačky vizuální identity.
Výběr fontu může mít na vnímání cílové skupiny stejný, nebo dokonce větší vliv než výběr barvy.
WORKSHOP VÁM PŘINESE:
- 1Konkrétní argumenty pro komunikaci s klientem/grafikem/markeťákem.Budete umět přesně vyjádřit, co od fontu potřebujete a odůvodnit jeho použití. Vyhnete se nekonečným tahanicím typu "ten, který navrhujete, se mi nelíbí, ale nevím, jaký se mi líbí".
- 2Další nástroj budování značkyPsychologii barev už používáte, teď budete vědomě využívat i psychologii fontů.
- 3Cestu k emocím cílové skupinyNebudete fonty vybírat intuitivně, ale vědomě a cíleně podle toho, jaké mají u cílové skupiny vyvolat emoce.
- 4SebejistotuAž budete příště hodnotit nebo připravovat tištěné i online materiály.
NÁPLŇ WORKSHOPU
1. PSYCHOLOGIE FONTŮ
2. JAK TO FUNGUJE
3. EMOCE
4. TYPOLOGIE FONTŮ
5. MARKETING
CO ZÍSKÁTE?
- 5 HODIN TEORIE I PRAKTICKÝCH CVIČENÍSkvělý mix AHA momentů, teorie a zážitků. Budete v kůži grafika, markeťáka i klienta. Nejenom, že pochopíte, v čem je síla fontů, ale naučíte se tuto sílu používat. Budete umět fonty vědomě vybírat, žádné "líbí, nelíbí". Budete umět obléci texty na míru klientovi a vzbudit emoce, které přitáhnou nebo odradí klienty. Naučíte se, jak vdechnout textům duši.
- JEDINEČNÉ KNOW-HOW Psychologie fontů®4 roky testuji, konzultuji, bádám a hledám souvislosti. To vše dostanete na zlatém podnose.
- MATERIÁLY KE ŠKOLENÍPřípadové studie, typologie fontů, myšlenková mapa, jak vybírat font.
- OBČERSTVENÍHlady vás nenecháme, celý den budete mít k ruce vodu, kafe i něco dobrého k zakousnutí.
MOMENTKY ZE ŠKOLENÍ V PRAZE
OHLASY ÚČASTNÍKŮ
Školení, které způsobí radikální změnu vašeho pohledu na fonty. Skvělá lektorka, která vás provede světem fontů a jejich vlivu na naše vnímání. Pochopíte, že fonty nejsou líbí/nelíbí, ale mají na zákazníky mnohem větší vliv.
Největším přínosem pro mě bylo ujasnění si asociací k fontům. Při výběru nějaké asociace mám, ale nejsem si jistá, jestli si je vykládám správně a stejně tak je bude cítit i cílová skupina. Workshop a konkrétní příklady mi pomohly utřídit si myšlenky a vytvořit základní rámec pro třídění fontů podle cílovky a obsahu sdělení.
Na workshopu mě nejvíc nadchlo zjištění, že se fonty dají vybírat i naprosto systematicky. Do včerejška jsem na to šla vyloženě intuitivně, což je super, ale funguje to dobře jen na vlastní projekty. U cizích webů to tak nedokážu. Myslela jsem si, že je potřeba tohle prostě nějak vycítit, "nasát někde ze vzduchu", což prostě neumím, a netušila jsem, jak by se to dalo naučit. Jenže ono to tak není! Nebo minimálně to tak být nemusí. Fonty se dají vybírat vědomě, bez pomoci Vesmíru a dalších zaříkávadel (to se nechci rouhat). A nejen, že jsem k tomuhle zjištění dospěla, rovnou jsem se to i naučila! Teda bude to chtít ještě praxi, trénink, cvik... ale teď už vím jak na to! Popravdě je tohle poznání i dost velká úleva.
Pozor, školení je deformační: od prvního momentu; chodím teď po městě, sleduju plakáty a vývěsní štíty a hodnotím, jestli je forma, obsah a kontext v souladu :)))
Kurz Fonty jako nástroj v marketingu mě jednak bavil, jednak jsem si z něj odnesla spoustu užitečných informací. Přesvědčila jsem se, že správný výběr fontu může mít na vnímání cílové skupiny stejný, nebo dokonce větší vliv než správný výběr barvy. Na kurzu jsem získala praktické tipy, jak vybírat fonty na webové stránky nebo do tištěných materiálů, i jak je mezi sebou kombinovat. Naučila jsem se názvosloví a konkrétní argumenty, jak výběr konkrétního fontu odůvodnit. Velmi doporučuji všem, kdo pracují se značkou, připravují strategie nebo posuzují tištěné či on-line marketingové materiály.
Z hlediska grafičky mi školení pomohlo lépe chápat chutě a preference jiných lidí, protože chceme často věci dělat spíše podle svého vkusu. Font jsem začala vnímat jako okno do duše klienta, a za to moc děkuji.
Celé školení bylo pro mě plné AHA momentů, které jistojistě uplatním ve své práci. Krásně to plynulo, přestávky byly tam, kde měly být. Vlastní aktivita byla taky super a nijak přehnaná. V poměru cena/výkon výkon cenu vysoce předčil. 🙂 Celkově máte ode mě 10 hvězdiček z 5 :)))). Hodnotím jako účastník, i jako člověk, který se ve vzdělávání pohyboval 10 let. Hned jsem doma všechno ukazovala manželovi. A samozřejmě po cestě domů hodnotila a analyzovala billboardy, plakáty a vývěsní štíty. Vaše školení pro mě bylo balzámem na duši. A rozhodně bylo přínosné po všech stránkách - profesně i osobně. Minimálně jsem zamyslela nad tím, jak fonty ovlivňují mě a co všechno, jako copywriter, můžu říct nejen textem, ale i fontem. Dala jste mi, jako člověku, co neumí kreslit, možnost tvořit "obrazy". Za to jsem moc vděčná. Jestli bude nějaký kurz pro pokročilé, napište si mě do pořadníku. 🙂
Pro mě osobně byl velmi zajímavý, musím opravdu psychologii fontů přiznat opravdu velkou váhu. Po semináři ještě větší, než jsem před ním vůbec byla schopna. Seminář se mi líbil jasným záměrem, přehledným uspořádáním i atmosférou. Semináře si vybírám pečlivě. U Vašeho semináře nelituji, splnil víc, než jsem očekávala. Takže teď již jen hurá do praxe.
KDO VÁS BUDE ŠKOLIT?
Mgr. Andrea Grigerová
CO DĚLÁM? Ukazuji lidem, že fonty je ovlivňují každý den. Už 4 roky konzultuji výběr fontů s klienty a mapuji možnosti a využití tohoto úžasného nástroje neverbální komunikace.
4 roky zkušeností, více než 300 klientů. To vše zpracované do školení, které vás naučí vybírat fonty podle jasných kritérií a ne podle nálady nebo intuice.
NEJBLIŽŠÍ TERMÍNY ŠKOLENÍ
24. 9. 2019
BRNO
10:00-15:00
Budova Muzejky, Moravské náměstí 15, Brno
Max. 12 účastníků
2 900 Kč
16. 10. 2019
PRAHA
10:00-15:00
CVRK, M. Horákové 815/42, 170 00 Praha 7
Max. 12 účastníků
3 500 Kč