Praktický workshop

FONTY V MARKETINGU

Objevte, jak důležitým nástrojem jsou fonty pro marketingovou komunikaci. Pronikněte do fascinujícího světa fontů a naučte se, jak s jejich pomocí vyvolávat tu správnou emoci.

KDY JE WORKSHOP PRO VÁS?

Jste marketingový specialista

  • Když jste zodpovědní za výběr fontu na grafických návrzích a váš vkus se zásadně liší od vkusu grafika
  • Když grafik pořád nechápe, "jaký font tam chci", a že ani jedna z těch deseti předložených variant není ta pravá.
  • Když je vaše noční můra klientova otázka "a proč zrovna tenhle font, jiný by tam nebyl?".

Jste grafik/grafička

  • Když nedokážete dostat z klienta, jaký font si asi představuje, když ani jedna z deseti předložených variant není ta pravá. 
  • Když vybíráte fonty stylem "líbí, nelíbí", ale cítíte, že by to chtělo pevnou půdu pod nohama. 
  • Když potřebujete argumenty, jak si u klienta vybraný font obhájit a uhájit. 

Jste brand manažer/ka

  • Když potřebujete bravurně ovládnout výběr fontu, jako další dílek skládačky vizuální identity.
"Kurz Fonty jako nástroj v marketingu mě jednak bavil, jednak jsem si z něj odnesla spoustu užitečných informací. Přesvědčila jsem se, že správný výběr fontu může mít na vnímání cílové skupiny stejný, nebo dokonce větší vliv než správný výběr barvy. Na kurzu jsem získala praktické tipy, jak vybírat fonty na webové stránky nebo do tištěných materiálů, i jak je mezi sebou kombinovat. Naučila jsem se názvosloví a konkrétní argumenty, jak výběr konkrétního fontu odůvodnit. Velmi doporučuji všem, kdo pracují se značkou, připravují strategie nebo posuzují tištěné či on-line marketingové materiály."
MADLA ČEVELOVÁ - marketingová čarodejnicewww.cevelova.cz

WORKSHOP VÁM PŘINESE:

  • 1
    Konkrétní argumenty pro komunikaci s klientem/grafikem/markeťákem.
    Budete umět přesně vyjádřit, co od fontu potřebujete a odůvodnit jeho použití. Vyhnete se nekonečným tahanicím typu "ten, který navrhujete, se mi nelíbí, ale nevím, jaký se mi líbí".
  • 2
    Další nástroj budování značky
    Psychologii barev už používáte, teď budete vědomě využívat i psychologii fontů. Víte, že právě font vyhrál Obamovi volby?
  • 3
    Cestu k emocím cílové skupiny
    Nebudete fonty vybírat intuitivně, ale vědomě a cíleně podle toho, jaké mají u cílové skupiny vyvolat emoce.
  • 4
    Sebejistotu
    Až budete příště vybírat fonty, hodnotit grafické návrhy nebo připravovat tištěné i online materiály.

NÁPLŇ WORKSHOPU

1. PSYCHOLOGIE FONTŮ

Co to je a kde se vzala? Kde se s ní potkáváte, kde má význam a jakým způsobem nás ovlivňuje. A jak jí můžete využít?

2. JAK TO FUNGUJE?

Reagují na fonty všichni stejně? Jak můžu vědět, jaký font přitáhne zákazníky? Co se jim asi honí hlavou?

3. JAK VZBUDIT EMOCE?

Dokážu pracovat s barvami a archetypy, ale jak na to napasovat výběr fontu? Tak, aby vzbudil emoce, které chci?

4. JAK VYBÍRAT?

Existuje konkrétní návod, jak a podle čeho fonty vybírat?
Nějaká typologie, které bych se mohl chytit?

Dostanete do ruky nástroj, jak fonty vybírat, porozumíte třídění fontů podle charakteru.

A hlavně získáte jednoznačné argumenty, když bude váznout komunikace s klienty nebo grafiky.

5. MARKETING

Další puzzle do skládačky vizuálního stylu. Osaháte si, jak změna fontu zcela zásadně změní vnímání značky.

"Ač jsou fonty už roky mým denním chlebem, nenechala jsem si ujít fontový workshop Psychologie fontů v úterý v Brně. Byla to parádně interaktivní jízda, která svižně ubíhala při poutavém odhalování emocí fontů, které by měly při správně zvoleném typu písma v příjemcích reklamy nebo čtenářích textu vyvolávat. Zastavili jsme se u serifů, scriptů, sans serifů, tučných nebo tenkých písem, kurzívy či rovných liter nebo kontrastu tahů a všechny nabyté informace jsme si hned vyzkoušeli na celé řadě zábavných her a cvičení. Za sebe můžu vřele doporučit!"
Naďa Moyzesová - grafik, ilustrátorhttps://navolnenoze.cz/prezentace/nada-moyzesova/

CO ZÍSKÁTE?

  • 5 HODIN TEORIE I PRAKTICKÝCH CVIČENÍ
    Skvělý mix AHA momentů, teorie a zážitků. Budete v kůži grafika, markeťáka i klienta. Nejenom, že pochopíte, v čem je síla fontů, ale naučíte se tuto sílu používat. Budete umět fonty vědomě vybírat, žádné "líbí, nelíbí". Budete umět obléci texty klientovi na míru a vzbudit emoce, které přitáhnou nebo odradí klienty. Naučíte se, jak vdechnout textům duši.
  • JEDINEČNÉ KNOW-HOW Psychologie fontů®
    4 roky testuji, konzultuji, bádám a hledám souvislosti. O to vše se s vámi ráda podělím. A těším se na vaše poznání a úžas, jak moc vám schopnost rozumět řeči fontů změní práci. Posune ji na úplně jiný level. Ale pozor, je to jako s Jiříkem a hadem. Jak jednou porozumíte řeči fontů, budou na vás mluvit stále a všude.
  • MATERIÁLY KE ŠKOLENÍ
    Nebudete sedět s prázdnýma rukama, během školení si doslova a do písmene osaháte spoustu písmenek. Samozřejmostí je pracovní sešit s nejdůležitějšími informacemi, ať nemusíte vše zapisovat.
  • OBČERSTVENÍ
    Hlady vás nenecháme, celý den budete mít k ruce vodu, kafe i něco dobrého k zakousnutí.
  • KARTY FONTOHRÁTKY
    Luxusní karty, které Vám pomohou vnímat energie jednotlivých fontů. Můžete je využít jako ukázku při diskuzi s klientem, jako zábavnou hru nebo jako inspiraci.
Dostal jsem něco, co jsem absolutně nečekal. Koncentrovaná nálož informací během 5 hodin. Největší radost mám z toho, že volbu písma teď umím odůvodnit sám sobě, natož ostatním. A taky jsem získal skvělý návod, jak v 8 krocích "zvolit" písmo.
Zdeněk Mocekmarketing, APEX Central Europe s.r.o

MOMENTKY ZE ŠKOLENÍ V PRAZE

OHLASY ÚČASTNÍKŮ

Školenie mi definitívne zmenilo pohľad, ako sa dívam na fonty okolo seba. Som schopný rozlíšovať podprahové informácie, ktoré font v sebe nesie. Školenie jednoznačne odporúčam každému, kto sa zaujíma o efektívne využívanie fontov.
Marcel Krcahgrafik
Pro mě osobně byl velmi zajímavý, musím opravdu psychologii fontů přiznat opravdu velkou váhu. Po semináři ještě větší, než jsem před ním vůbec byla schopna. Seminář se mi líbil jasným záměrem, přehledným uspořádáním i atmosférou. Semináře si vybírám pečlivě. U Vašeho semináře nelituji, splnil víc, než jsem očekávala. Takže teď již jen hurá do praxe.
Adéla TrávníčkováJednatelka společnosti PAREXPO
Školení, které způsobí radikální změnu vašeho pohledu na fonty. Skvělá lektorka, která vás provede světem fontů a jejich vlivu na naše vnímání. Pochopíte, že fonty nejsou líbí/nelíbí, ale mají na zákazníky mnohem větší vliv.
Jana Andréskováwebdesignérka, www.janaandreskova.cz
Největším přínosem pro mě bylo ujasnění si asociací k fontům. Při výběru nějaké asociace mám, ale nejsem si jistá, jestli si je vykládám správně a stejně tak je bude cítit i cílová skupina. Workshop a konkrétní příklady mi pomohly utřídit si myšlenky a vytvořit základní rámec pro třídění fontů podle cílovky a obsahu sdělení.
Nicole Budovágrafik, www.brytro.cz
Na workshopu mě nejvíc nadchlo zjištění, že se fonty dají vybírat i naprosto systematicky. Do včerejška jsem na to šla vyloženě intuitivně, což je super, ale funguje to dobře jen na vlastní projekty. U cizích webů to tak nedokážu. Myslela jsem si, že je potřeba tohle prostě nějak vycítit, "nasát někde ze vzduchu", což prostě neumím, a netušila jsem, jak by se to dalo naučit. Jenže ono to tak není! Nebo minimálně to tak být nemusí. Fonty se dají vybírat vědomě, bez pomoci Vesmíru a dalších zaříkávadel (to se nechci rouhat). A nejen, že jsem k tomuhle zjištění dospěla, rovnou jsem se to i naučila! Teda bude to chtít ještě praxi, trénink, cvik... ale teď už vím jak na to! Popravdě je tohle poznání i dost velká úleva.
Petra Vymětalovátechnická podpora pro počítačové blondýny, www.petravymetalova.cz
Pozor, školení je deformační: od prvního momentu; chodím teď po městě, sleduju plakáty a vývěsní štíty a hodnotím, jestli je forma, obsah a kontext v souladu :)))
Radka Loukotovátiskové středisko Magistrátu města Brna
Kurz Fonty jako nástroj v marketingu mě jednak bavil, jednak jsem si z něj odnesla spoustu užitečných informací. Přesvědčila jsem se, že správný výběr fontu může mít na vnímání cílové skupiny stejný, nebo dokonce větší vliv než správný výběr barvy. Na kurzu jsem získala praktické tipy, jak vybírat fonty na webové stránky nebo do tištěných materiálů, i jak je mezi sebou kombinovat. Naučila jsem se názvosloví a konkrétní argumenty, jak výběr konkrétního fontu odůvodnit. Velmi doporučuji všem, kdo pracují se značkou, připravují strategie nebo posuzují tištěné či on-line marketingové materiály.
Madla Čevelovámarketingová čarodejnice, www.cevelova.cz
Dostal jsem něco, co jsem absolutně nečekal. Koncentrovaná nálož informací během 5 hodin. Největší radost mám z toho, že volbu písma teď umím odůvodnit sám sobě, natož ostatním. A taky jsem získal skvělý návod, jak v 8 krocích "zvolit" písmo.
Zdeněk Mocekmarketing, APEX Central Europe s.r.o
Z hlediska grafičky mi školení pomohlo lépe chápat chutě a preference jiných lidí, protože chceme často věci dělat spíše podle svého vkusu. Font jsem začala vnímat jako okno do duše klienta, a za to moc děkuji.
Michaela ImramovskáInfinit, grafička
Celé školení bylo pro mě plné AHA momentů, které jistojistě uplatním ve své práci. Krásně to plynulo, přestávky byly tam, kde měly být. Vlastní aktivita byla taky super a nijak přehnaná. V poměru cena/výkon výkon cenu vysoce předčil. 🙂 Celkově máte ode mě 10 hvězdiček z 5 :)))). Hodnotím jako účastník, i jako člověk, který se ve vzdělávání pohyboval 10 let. Hned jsem doma všechno ukazovala manželovi. A samozřejmě po cestě domů hodnotila a analyzovala billboardy, plakáty a vývěsní štíty. Vaše školení pro mě bylo balzámem na duši. A rozhodně bylo přínosné po všech stránkách - profesně i osobně. Minimálně jsem zamyslela nad tím, jak fonty ovlivňují mě a co všechno, jako copywriter, můžu říct nejen textem, ale i fontem. Dala jste mi, jako člověku, co neumí kreslit, možnost tvořit "obrazy". Za to jsem moc vděčná. Jestli bude nějaký kurz pro pokročilé, napište si mě do pořadníku. 🙂
Magdalena Lukášovácopywriterka
Pro mě osobně byl velmi zajímavý, musím opravdu psychologii fontů přiznat opravdu velkou váhu. Po semináři ještě větší, než jsem před ním vůbec byla schopna. Seminář se mi líbil jasným záměrem, přehledným uspořádáním i atmosférou. Semináře si vybírám pečlivě. U Vašeho semináře nelituji, splnil víc, než jsem očekávala. Takže teď již jen hurá do praxe.
Adéla Trávníčkovájednatelka společnosti PAREXPO, s.r.o.

KDO VÁS BUDE ŠKOLIT?

Mgr. Andrea Grigerová

CO DĚLÁM? Ukazuji lidem, že fonty je ovlivňují každý den. Už 4 roky konzultuji výběr fontů s klienty a mapuji  možnosti a využití tohoto úžasného nástroje neverbální komunikace. 

4 roky zkušeností, více než 300 klientů. To vše zpracované do školení, které vás naučí vybírat fonty podle jasných kritérií a ne podle nálady nebo intuice. 

NEJBLIŽŠÍ TERMÍNY ŠKOLENÍ

4. 2. 2020

BRNO

10:00-15:00
Budova Muzejky, Moravské náměstí 15, Brno
Max. 12 účastníků

2 900 Kč

12. 3. 2020

PRAHA

10:00-15:00
CVRK, M. Horákové 815/42, 170 00 Praha 7
Max. 12 účastníků

3 500 Kč

MÁTE OTÁZKY?

Co si mám vzít s sebou?

Propisku, poznámkový blok. Naopak doma nechte přesvědčení, že když x let pracujete s fonty, tak o nich víte všechno. 🙂

Komu je školení určeno?

Pro markeťáky, kteří chtějí vedět, jak zadávat práci grafikům. Pro grafiky, kteří chtějí tvořit pro konkrétní cílové skupiny bez subjektivního "takhle se mi to líbí". Pro profesionály, kteří chtějí argumenty pro komunikaci se zákazníky.

Kdy zaplatit fakturu?

Nejlépe hned. Místo Vám rezervuji až po zaplacení.

Co když nebudu moci přijít?

Můžete si sehnat náhradníka (je potřeba mne předem upozornit) anebo si vyberete některý z následujících termínů. Napište mi na andrea@grigerova.cz a domluvíme se.

Nejsem ani grafik ani markeťák, podnikám a chci vědět, jaké fonty používat. Můžu přijít?

Určitě můžete, ale zvažte, jestli pro vás není efektivnější konzultace Výběr fontu, kterou nabízím právě pro freelancery a podnikatele, kteří potřebují zjistit vhodný font pro jejich podnikání.

Jiná otázka?

Napište mi na andrea@grigerova.cz