E-kniha

AŤ TO VAŠIM TEXTŮM SEKNE

Učebnice neverbální komunikace pro texty

Asi sami tušíte, že napsat skvělý text ještě samo o sobě nestačí. Nemůžete ho přece nechat „nahatý“, kdo by to pak chtěl číst? Vizuální stránka textu hraje velkou (a významnou) roli v tom, jestli váš text vůbec zaujme a přiláká ty správné čtenáře. A protože jak si s takovou vizuální stránkou poradit a nedělat faux-pas ve škole většinou neučí, sepsala jsem pro vás úplné základy neverbální komunikace v textu

Učím lidi vybírat fonty. Naučím vás, jak mu dát ten správný kabát a šmrnc. Dozvíte se, jak ho obléci, abyste ho mohli beze studu pustit mezi lidi. A navíc tak, aby mu to maximálně seklo.

Celý e-book je zaměřený tak, abyste měli v ruce konkrétní a velmi podrobné návody, jak si poradit s vizuální úpravou textu. Jednoduše, polopatě. Nepotřebujete žádné extra grafické programy, bohatě vám stačí Word nebo PowerPoint – a ani tady nemusíte být žádní přeborníci. Ukážu vám všechno krok za krokem pomocí videí a názorných obrázků.

CO KONKRÉTNĚ V E-BOOKU NAJDETE?


FONTY

Jak vybrat a správně používat ten pravý font a kde ho najít

ZVÝRAZŇOVÁNÍ

Jak zvýraznit to podstatné, a přitom to nepřehnat

HARMONIE

Jak na to, aby spolu obsah a písmo perfektně ladily

BARVY

Jak vhodně vybrat a kombinovat barvy

NÁVODY

I pro začátečníky, jednoduché a srozumitelné

TAKHLE TO DĚLÁM JÁ

Není nad příklady z praxe

E-book je od začátku do konce napěchovaný praktickými informacemi. Přesto je napsaný tak čtivě, že jsem ho zvládla přečíst na mobilu během kojení a ještě se u toho nasmála. Myslela jsem si, že na poli typografie mě po psaní seminárek, diplomek, vědeckých prezentací i tvorbě plakátků sotva něco překvapí. Andrea mě ale vyvedla z omylu. Díky ní už vím, jak rychle najít česky „mluvící“ font. Naučila mě také efektivně zvýrazňovat v textu tak, aby moje články byly pro čtenáře na první pohled lákavé.

Anna Chmelařová

Co přesně se tady naučíte? Například:

  • Kde a jak najít a vybrat ty nejlepší fonty.
  • Jak jim fikaně dodělat háčky, pokud zrovna „neumí česky“.
  • Jak v textech efektně a efektivně zvýraznit to nejdůležitější.
  • Jak odstranit pozadí u obrázku.
  • Jak zjistit přesný kód barev z oblíbeného obrázku či fotky.

A spoustu dalších podobně vychytaných návodů a postupů.

Podtrženo, sečteno:

  • 6 kapitol informací z praxe
  • 10 praktických návodů
  • 10 videonávodů
  • 5x Před a Po – konkrétní příklady z praxe s popisem a vysvětlením

Cena: 350 Kč

 

PODÍVEJTE SE, JAK JE E-KNIHA ZPRACOVANÁ

 

Pokud píšete solidní texty a je pro vás důležité, aby byly obsahově vymazlené, byla by ohromná škoda, kdybyste je pak posílali do světa nahaté a neobuté. Protože šaty dělají nejen člověka, ale i texty. Teď máte jedinečnou příležitost naučit se, jak svým textům jednoduše ušít efektní obleček tak, aby zaujaly na první pohled a čtenáři hořeli touhou si je přečíst.

Tenhle nadupaný e-book obsahuje základní návody a postupy, jak pracovat s textem tak, aby forma sdělení hezky ladila s obsahem. Teď už se vám nikdy nestane, že svůj skvěle napsaný text oháknete do nějakého nevkusného fontu, nebo to přeženete s barvami. V tomto e-booku najdete spoustu skvělých tipů, jak to zařídit, aby váš text dostal ten ideální sexy obleček. A nebojte se, že si to všechno sice načtete teoreticky, ale skutek utek. Nic takového. E-book je totiž doslova našlapaný praktickými návody, takže žádné „hm, ale já nevím, jak se to dělá“ vám opravdu nehrozí!

Lucie Koubekwww.copykiller.cz

Jmenuji se Andrea Grigerová a už jako malá holka jsem měla ze všech obchodů nejraději papírnictví. Fascinovaly mne barvy a ještě více tuše a kaligrafická pera. Studium umění v Brně a École des Beaux-Arts ve Francii mi rozšířilo znalosti různých výtvarných technik, ale cit pro harmonii, kompozici, barvy a písmo mi nadělily už sudičky.

Učím lidi využít na maximum sílu fontů, ale fonty jsou pouze jedna část skládanky, aby text vypadal skvěle. 

Co na e-book říkají jeho čtenáři?

Z e-booku jsem nadšená! To, o čem Andrea na jeho stránkách píše, řešíme přece běžně v každodenním životě. Chceme, aby nám to seklo, chceme, aby naše oblečení odpovídalo události, oblékáme se podle aktuální nálady. A s texty, které píšete, je to stejné. Když jim to sluší a jsou čitelné, okolí je daleko lépe vnímá. Je velká škoda nechat krásnou myšlenku zapadnout do šedi neuspořádaných řádků a písmenek. Po přečtení tohoto e-booku se vám to už nestane. Je totiž plný praktických rad a návodů, takže od teď budete mít vždy pomocníka, díky kterému vašemu textu zkrátka vyberete vždycky skvělý outfit.

Michala MěřínskáMake-up artiska a stylistka, autoka knihy Magicky ženská, www.magickyzenska.cz

Nikdy jsem typografii nestudovala, ani snad o ní nečetla žádný článek, ale považovala jsem se za člověka, který má tyto věci v krvi. Myslím si, že při vytváření soukromého webu, firemních prezentací a dokumentů jsem se základních typografických chyb nedopouštěla, nicméně občas jsem měla pocit, že jim něco chybí. Až tento e-book mi objasnil základní souvislosti a vysvětlil pravidla, která mi unikala. Jeho přečtení mě přinutilo podívat se na web znovu a některé pasáže výrazně upravit. E-book doporučuji všem, kteří chtějí, aby jejich dokumenty vypadaly profesionálně a zaujaly. Je napsán velice čtivě, srozumitelně a se spoustou praktických příkladů, které vám úpravu textů rozhodně zjednoduší.

Andrea Škrobákováwww.jogoukezdravi.cz

Asi tak před rokem jsem o fontech nevěděla nic moc, jen kde je najdu ve Wordu a jestli se mi který líbí nebo ne. Pak jsem začala sledovat Tvou práci a pronikat do jejich tajemství a kouzel. Ale pořád mi ještě chyběl nějaký ucelený průvodce touto říší. A teď ho mám. A měl by si ho pořídit každý blogger, spisovatel, grafik... prostě každý, kdo rád pracuje s texty. Protože každá myšlenka si zaslouží dobře padnoucí ohoz

Klaudie FachinelliPodporovatelka přirozeného početí, www.cestykditeti.cz

S grafikou si hraji velmi intenzivně a vím, že šikovný člověk řeší spoustu věcí intuitivně (kombinaci barev, fontů, obsahu tak, aby to zapadlo). O to složitější je rozebrat jednotlivé kroky a popsat vše jednoduše tak, aby to pochopil úplně každý. Toto se v e-booku 100% povedlo! Svým obsahem je super pro ty, kteří začínají něco tvořit, chtějí se zdokonalit, ale obsahuje i vychytávky pro zkušené. Já osobně jsem byla nadšená z fíglu, jak ve Wordu jednoduše změníte barvu jednoho obrázku. Pro ty z vás, kteří pokukují po úžasných fontech na amerických textech a (stejně jako mně) i Vás frustruje, že nemají českou diakritiku, nabízí Andrea postup, jak si je „počeštit“. Prostě je to úžasný soupis tipů, které určitě využijete a pozvednou Vaši práci minimálně o úroveň víc!

Martina KoláčkováPersonalista a grafik, www.martinakolackova.cz

Už konečně vím, čeho se mám ve zkrášlování svého textu vyvarovat a jakým způsobem si vybrat správný font. A nejen to! Zároveň mne e-book nadchnul přímým nasměrováním, kde třeba sehnat neobyčejné fonty a ty, které korespondují s českým jazykem. Dokonce vím, jak si font, který ve Wordu nemám, mohu nainstalovat! Paráda. Odkazy na další tvé zajímavé články mne doslova vtáhly do tajů textu a celé TYPOGRAFIE! E-book se mi velmi dobře četl a mám za to, že se k němu nějakou dobu budu moc ráda vracet. Vše hezky pohromadě. Tak to mám ráda. Moc, moc děkuji.

Pavla PolymniaPrůvodkyně psích souvislostí, www.pavlapolymnia.cz

OTÁZKY? 

Já to asi nezvládnu, rozumím technice jak koza petrželi a sotva zvládám obyčejný Word.

Tak přesně s myšlenkou na vás jsem tento e-book psala. Zvládnete, nebojte. Všechno je maximálně názorné a videonávody jsou připravené tak, že přesně do detailu sledují, kde klikám, a co to dělá. A kdybyste i tak měli s něčím problém, tak mi prostě napíšete a já vám ráda poradím.

Hlavní je obsah, ne forma.

Tak obsah je určitě základ. Ale přemýšlejte o tom takhle: Jak to zařídit, aby si ten váš skvělý text chtělo přečíst co nejvíc lidí? No jasně! Je třeba vhodně upoutat na první pohled. Když váš text bude jednolitý blok písmen, špatně čitelný nebo zahlcený barvami, čtenář od něj rychle uteče a ten váš unikátní obsah nejspíš nedostane žádnou šanci. A to by přece byla velká škoda.

Text nemá být přeplácaný, proč bych tam tahal(a) barvy a další fonty. Pak to vypadá jak od kolotočářů.

Souhlasím s tím, že v jednoduchosti je krása. Ale vy se přece také můžete obléci jednoduše, vkusně, a přitom nesplynout s davem, že? A o to tady jde především. Aby vaše texty působily upraveně, přitažlivě, a přitom se odlišily od masy dalších textů – a že jich na internetu je! :-) Tenhle e-book navíc není zdaleka jenom o barvách a fontech, ale třeba i o tom, jak zvýraznit hlavní myšlenky, sladit všechny prvky do harmonie atd.

Jestli máte další otázky, napište mi na andrea@grigerova.cz. Ráda Vám je zodpovím.